Domkiem Pastora kieruje już Cuch
Karol Cuch, zastępca szefa sztabu wyborczego kandydata na prezydenta Mariusza Chrzanowskiego, który w styczniu bez konkursu został zatrudniony w łomżyńskim ratuszu jako „pomoc administracyjna” od 1 września jest formalnym koordynatorem projektu „Domek Pastora - centrum aktywności turystycznej i kulturalnej”. Na stanowisko to powołał go prezydent Łomży Mariusz Chrzanowski.
Projekt pn. „Domek Pastora(...)” wart jest ok. 3,5 mln zł. Jego głównym elementem było wyremontowanie i wyposażenie zabytkowego dworku z końca XIX wieku stojącego na szczycie skarpy między klasztorem Kapucynów a Hotelem Gromada (dawny Polonez) w którym pierwotnie mieściła się plebania ewangelicko-augsburska.
Początkowo – jeszcze za czasów rozpoczynającego projekt prezydenta Mieczysława Czerniawskiego – podawano, że Domkiem Pastora po remoncie prawdopodobnie będzie zarządzała wybrana w publicznym przetargu organizacja. Prezydent Mariusz Chrzanowski Domek początkowo chciał przekazać w użyczenie Miejskiemu Domowi Kultury – Domowi Środowisk Twórczych. Po kilku dniach od przekazania nam tej informacji prezydent zmienił jednak zdanie.
- By właściwie wypełnić zapisy projektu unijnego, obiektem tym będzie zarządzał Urząd Miejski – podawał w połowie sierpnia Łukasz Czech zaznaczając, że za jego właściwe funkcjonowanie będzie odpowiedzialne Centrum Współdziałania Społecznego. Jeden z referatów powstał ze starego Wydziału Kultury, Promocji i Sportu, w którym w styczniu na stanowisku pomocy administracyjnej został zatrudniony Karol Cuch.
Wówczas jedna z redakcji podawała, że ustawa o pracownikach samorządowych dopuszcza później przeniesienie takiej osoby na stanowisko urzędnicze. Prostował to ratusz, twierdząc, że jest to niemożliwe.
Łukasz Czech z ratusza wyjaśniał, że awans wewnętrzny możliwy jest w ramach jednej kategorii pracowniczej (określone są w art. 4 ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych). W związku z tym pracownik na stanowisku pomocy administracyjnej nie może być przeniesiony na wyższe stanowisko, w domyśle stanowisko urzędnicze, na które obowiązkowo przeprowadzany jest konkurs.
- Awans wewnętrzny, o którym mowa w ustawie, dotyczy przeniesienia na wyższe stanowisko urzędnicze, w ramach jednej kategorii pracowniczej. Między poszczególnymi grupami awans nie jest możliwy. W związku z obowiązkowym przeprowadzeniem konkursu na stanowiska urzędnicze umożliwienie „nie-urzędnikowi” rozpoczęcie kariery urzędnika bez przejścia przez procedurę naboru stanowi obejście prawa i nadużycie instrumentu, jakim jest awans wewnętrzny – podkreślał Czech w przesłanych w styczniu wyjaśnieniach.
Do zadań koordynatora projektu „Domek Pastora - centrum aktywności turystycznej i kulturalnej” – którym od 1 września jest właśnie Karol Cuch, zastępca szefa sztabu wyborczego kandydata na prezydenta Mariusza Chrzanowskiego, należy w szczególności:
1) koordynowanie pracy zespołu realizującego projekt, w tym ustalanie harmonogramu działań pracowników i kontrolowanie wykonania;
2) prowadzenie nadzoru nad zgodnością realizacji projektu oraz osiąganiem wskaźników;
3) nadzór nad prawidłową realizacją promocji projektu;
4) przestrzeganie procedur związanych z ochroną danych osobowych uczestników projektu, personelu oraz kontrahentów;
5) podejmowanie wszelkich działań zaradczych i naprawczych w przypadku występowania problemów w realizacji projektu;
6) nadzór nad prawidłowym prowadzeniem dokumentacji projektu;
7) ścisła współpraca z liderem projektu
8) współpraca z pozostałymi osobami zaangażowanymi w realizację projektu;
9) udział w kontrolach prowadzonych przez organy zewnętrzne;
Przypomnijmy, że od początku urzędowania Chrzanowskiego w ratuszu stanowisko etatowego jego doradcy pełni Mariusz Giełgut - szef jego sztabu wyborczego z czasów kampanii wyborczej.