Asystent z fiskusa pomoże na starcie w biznesie. Na próbę w Łomży
Od 1 września mikroprzędsiębiorca, rozpoczynający działalność gospodarczą, będący podatnikiem urzędu skarbowego, w którym utworzono centrum obsługi, będzie mógł skorzystać z pomocy asystenta podatnika. Nowe stanowiska pojawią się pilotażowo w 50 urzędach skarbowych w Polsce uruchamiających centra obsługi. W województwie podlaskim będą to Urzędy Skarbowe w Łomży i w Suwałkach.
- Instytucję asystenta podatnika wprowadza ustawa o Administracji Podatkowej – podaje Radosław Hancewicz rzecznik prasowy Izby Skarbowej w Białymstoku. - Jest to jedno z narzędzi Systemu Obsługi i Wsparcia Podatnika, którego głównym celem jest wzmocnienie usługowej roli Administracji Podatkowej i wsparcie podatników w ich indywidualnych sprawach.
Asystenta podatnika będzie wyznaczał naczelnik urzędu skarbowego w ciągu trzech dni roboczych od dnia otrzymania wniosku podatnika rozpoczynającego prowadzenie działalności gospodarczej jako mikroprzedsiębiorca. Oferowana przez asystenta obsługa obejmować ma przede wszystkim udzielanie informacji w zakresie wypełniania deklaracji podatkowych, ale także udzielanie pomocy i wsparcia oraz informowanie na temat przepisów prawa podatkowego w tym należnych mu uprawnień.
- Asystent będzie realizował swoje zadania przez okres nie dłuższy niż 18 miesięcy – podaje Hancewicz zaznaczając jednocześnie, że czynności wykonywane przez niego nie stanowią doradztwa podatkowego.
Od 1 stycznia 2016 r. asystenci podatników mają świadczyć pomoc we wszystkich urzędach skarbowych w kraju.