niedziela, 19 stycznia 2020 napisz DONOS@

Domkiem Pastora będzie zarządzał... ratusz!

Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Łomży wydał pozwolenie na użytkowanie wyremontowanego Domku Pastora. Prace budowlane rozpoczęły się w 2013 roku i pochłonęły – według najnowszych wyliczeń miejskich urzędników – blisko 2,85 mln zł. Do tego dochodzi jeszcze bogate wyposażenie budynku, na które już wydano ponad 476 tysięcy, obejmujące poza stylowymi meblami także m.in. grille, leżaki czy huśtawkę do ogródka. - Do wyposażenia obiektu pozostało zakupić dywany, pościel i zasłony – podaje Łukasz Czech. Nim jednak mieszkańcy Łomży będą mogli do wyremontowanego Domku Pastora wejść i ewentualnie skorzystać z wygód trzeba jeszcze poczekać około dwóch miesięcy. Póki co władze miasta rozwikłały problem kto pięknym obiektem będzie zarządzał. Ratusz!

Domek Pastora
Domek Pastora

Domek Pastora to stojący na szczycie skarpy między klasztorem Kapucynów a Hotelem Gromada (dawny Polonez) zabytkowy dworek z końca XIX wieku w którym pierwotnie mieściła się plebania ewangelicko-augsburska. Przez lata mieściło się w nim Muzeum Północno-Mazowieckie, ale gdy to przeprowadziło się do budynku po szkole przy skrzyżowaniu Giełczyńskiej i Dwornej, Domek Pastora, czekała na lepsze czasy i pieniądze... Te pojawiły się dzięki środkom unijnym. Niemal równe 3 mln zł miasto pozyskało z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na realizację projektu „Domek Pastora – centrum aktywności turystycznej i kulturalnej”. Remont rozpoczął się pod koniec 2013 roku. Prace się przeciągnęły bo okazało się, że trzeba było wykonać wiele robót dodatkowych.
- Koszt wykonania robót budowlanych wraz z zamienną dokumentacją projektową i projektem wystroju wnętrz wyniósł 2 mln 845 tys. 56,29 zł (w tym roboty dodatkowe i uzupełniające 660.105,88 zł) – podaje Łukasz Czech z ratusza.
Do tego dochodzi wyposażenie obiektu - meble, AGD, kuchnia, multimedia, pracownie malarska i ceramiczna, ogród, iluminacja – co w sumie kosztowało 476 tys. 807,75 zł.
- Do wyposażenia obiektu pozostało zakupić dywany, pościel i zasłony, a do zrealizowania projektu trzeba doliczyć jeszcze koszt zakupu i montażu infokiosków, który prawdopodobnie wyniesie 73 tys. 518,57 zł – podaje Czech dodając, że prezydent chce, aby Domek Pastora zaczął w pełni działać najpóźniej na początku czwartego kwartału br.

Osobną kwestią było kto wyremontowanym i bogato wyposażonym Domkiem Pastora będzie zarządzał. Jeszcze kilka dni temu ratusz podawał, że budynek zostanie przekazany w użyczenie Miejskiemu Domowi Kultury – Domowi Środowisk Twórczych. Wczoraj to się zmieniło. Łukasz Czech przekazał, że Domek Pastora ostatecznie nie zostanie przekazany w użyczenie MDK-DŚT.
- By właściwie wypełnić zapisy projektu unijnego, obiektem tym będzie zarządzał Urząd Miejski – mówi Czech. - Za jego właściwe funkcjonowanie będzie odpowiedzialne Centrum Współdziałania Społecznego.

200114015929.gif

 
180410021817.gif
190904015236.gif
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę