Ratusz po nowemu
Prezydent Łomży Mariusz Chrzanowski podpisał zarządzenie wprowadzające nową strukturę organizacyjną ratusza. Zgodnie ze wcześniejszymi zapowiedziami pojawiają się trzy nowe wydziały: Komunikacji Medialnej i Promocji, Informatyczny oraz Centrum Współdziałania Społecznego. Jest też samodzielne stanowisko ds. nadzoru właścicielskiego oraz ABI czyli urzędowy Administrator Bezpieczeństwa Informacji.
Są też inne "kosmetyczne" zmiany: dotychczasowy jeden Wydziału Architektury i Budownictwa został podzielony na Wydziały Architektury oraz Biuro Budownictwa. Wydział Gospodarki Komunalnej i Referat Ochrony Środowiska połączono w jeden Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska. Nazwę zmieniono Centrum Obsługi Inwestora, które teraz nazywa się Centrum Obsługi Przedsiębiorców, a Wydział Oświaty przemianowano na Wydział Edukacji.
Zgodnie z nowym regulaminem do zadań Wydziału Komunikacji Medialnej i Promocji należy w szczególności: wykonywanie zadań z zakresu obsługi prasowej Prezydenta i Urzędu oraz Rady Miejskiej polegającej na bieżącym utrzymywania kontaktu i współpracy z mediami oraz prowadzeniu i koordynowaniu procesów komunikacji społecznej, analiza informacji prasowych, radiowych i telewizyjnych oraz przekazów internetowych dotyczących funkcjonowania Miasta oraz poglądów i stanowisk mieszkańców, organizacji społecznych oraz innych ośrodków opiniotwórczych w sprawach istotnych dla Miasta, czy prowadzenie, aktualizacja i strony internetowej www.um.lomza.pl oraz administrowanie profilami Łomży na portalach społecznościowych.
Do zadań w zakresie promocji należy w szczególności opracowywanie i realizacja strategii promocji oraz kreacja marki Miasta Łomża, podejmowanie inicjatyw, organizacja i współudział w imprezach promujących Miasto oraz jego potencjał gospodarczo - inwestycyjny, koordynowanie ważnych wydarzeń związanych z życiem Miasta i jego mieszkańców czy przygotowywanie i rozpowszechnianie wydawnictw, gadżetów i materiałów promocyjnych miasta.
Centrum Współdziałania Społecznego tworzą: Referat Partycypacji Społecznej i Referatu Kultury, Sportu i Turystyki oraz wieloosobowe stanowiska pracy. Do zadań nowego Referatu Partycypacji Społecznej należy: współpraca z organizacjami pozarządowymi, w tym w szczególności w zakresie pozafinansowych form współpracy takich jak: organizowanie spotkań, konferencji, szkoleń dla organizacji i innych podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego, konkursów promujących organizacje. Pracownicy tego referatu mają także za zadanie informowanie organizacji o możliwościach pozyskania środków na realizację zadań pożytku publicznego z budżetu Miasta i innych źródeł.
Samodzielne stanowisko ds. nadzoru właścicielskiego ma zaś po pierwsze tworzyć warunki prezydentowi do realizacji praw i obowiązków organu założycielskiego w stosunku do jednostek organizacyjnych Miasta Łomża, oraz uprawnień z tytułu posiadanych przez Miasto udziałów w spółkach prawa handlowego. Do jego kompetencji należeć będzie także prowadzenie baz danych o tych spółkach, analiza materiałów przedkładanych przez spółki oraz prowadzenie spraw związanych ze zbyciem udziałów Miasta w spółkach prawa handlowego.