Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 19 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Gigantyczna kara za mleko

Na dwa miesiące przed końcem roku kwotowego Agencja Rynku Rolnego szacuje, że przekroczenia przez Polskę kwoty krajowej dostaw mleka może wynieść ponad 7 %. To będzie oznaczało, że rolnicy, którzy przekroczą indywidualne limity będą musieli zapłacić po około 70 groszy kary za każdy kilogram przekroczenia. W sumie kara może wynieść wyniesie ponad 700 milionów złotych.

Jak wynika z danych ARR po 10 miesiącach roku kwotowego (kwiecień 2014 r. – styczeń 2015 r.) szacunkowy stopień wykorzystania kwoty krajowej dostaw ukształtował się na poziomie 89,2 %. W tym czasie ilość skupionego mleka ukształtowała się na poziomie wyższym o 5,34 % niż w tym samym okresie roku 2013/2014.
W samym styczniu 2015 r. do podmiotów skupujących dostarczono 857,01 mln kg mleka, tj. o 0,57 % więcej niż przed rokiem, i o niemal 1,8 % więcej niż w grudniu 2014 roku.
Agencja szacuje, że w sytuacji, gdy dynamika skupu mleka utrzyma się na dotychczasowym poziomie, wysokość przekroczenia przez Polskę kwoty krajowej dostaw może wynieść ponad 7 %, co skutkować będzie koniecznością uiszczenia opłaty wyrównawczej w wysokości znacząco wyższej niż opłata za rok kwotowy 2013/2014.
W ubiegłym roku kwotowym Polska także przekroczyła swój limit produkcji mleka o 1,68 % co skutkowało koniecznością płacenia kary w wysokości ok. 30 gr za każdy litr mleka ponad limit. Kary zapłąciło wówczas około 56 tysięcy rolników czyli co trzeci producent mleka. W tym roku swoje limity produkcji przekroczy znacznie więcej gospodarstw.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę