Przejdź do treści Przejdź do menu
czwartek, 25 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Karski i Kudrycka już oficjalnie w PE

Główne zdjęcie
Karol Karski (PiS) i Barbara Kudrycka (PO)

Karol Karski (PiS) z 67 997 głosami poparcia oraz Barbara Kudrycka (PO) z 61 418 głosami zdobyli mandaty europosłów z okręgu wyborczego obejmującego województwa podlaskie i warmińsko-mazurskie – podała już oficjalnie Państwowa Komisja Wyborcza. Frekwencja wyborcza w całym okręgu wyniosła 19,34%. Wśród „łomżyńskich” kandydatów największe poparcie 7 779 głosów uzyskał startujący z 2 miejsca na liście PSL Edmund Borawski, poseł i prezes SM Mlekpol w Grajewie.

Kolejna jest Agnieszka Muzyk, która startując z 7 miejsca na liście PiS zdobyła 2 529 głosów. Trzeci w tej klasyfikacji jest Wojciech Dzierzgowski. Wicewojewoda podlaski i szef PSL w województwie startując z 10 miejsca na liście zebrał w sumie 2 506 głosów. 
Poza „pudłem” z poparciem 1 477 głosów jest Cezary Kisiel kandydujący z 7 miejsca na liście PO. 
Kolejny „nasi” kandydaci zbierali już tylko po kilkaset głosów. Danutę Zysk – 9. na liście PSL poparło 633 wyborców, Roberta Ładę – 8. na liście SLD – 624, a Sławomira Gromadzkiego – 6. z listy Europa Plus Twój Ruch  zaledwie 214 osób.

W sumie najwięcej głosów poparcia w okręgu zdobyła lista kandydatów zgłoszonych przez Prawo i Sprawiedliwość - 140 342. Na drugim miejscu jest Platforma Obywatelska  RP - 105 541. Trzeci komitet wyborczy Sojusz Lewicy Demokratycznej -Unia Pracy zdobył 41 422 głosów. Na kolejnych miejscach są  Polskie Stronnictwo Ludowe - 36 221 oraz  Nowa Prawica – Janusza Korwin-Mikke - 28 412.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę