niedziela, 18 listopada 2018 napisz DONOS@

Kary znowu grożą mleczarzom

„W sytuacji, gdy dynamika skupu mleka z ostatnich 8 miesięcy utrzyma się na porównywalnym poziomie w kolejnych miesiącach roku kwotowego, istnieje znaczące ryzyko przekroczenia przez Polskę kwoty krajowej dostaw o ponad 1%” - podała Agencja Rynku Rolnego. - W okresie IV – XI 2013 r. ilość skupionego mleka ukształtowała się na poziomie wyższym o 0,58% niż w tym samym okresie roku 2012/2013.

Jak podała Agencja w miesiącach kwiecień – listopad 2013 r. do podmiotów skupujących dostarczono ok. 6,7 mld kg po przeliczeniu na mleko o referencyjnej zawartości tłuszczu (wg danych zaczytanych do systemu informatycznego ARR na dzień 02.01.2014r.).
Stopień wykorzystania kwot indywidualnych przysługujących dostawcom hurtowym po 8 miesiącach roku kwotowego 2013/2014 wyniósł ok. 68,04%.  Natomiast szacunkowy stopień wykorzystania kwoty krajowej dostaw ukształtował się na poziomie 67,85%.

W listopadzie 2013 r. w całym kraju do podmiotów skupujących dostarczono 772,8 mln kg mleka, tj. o 4% więcej niż przed rokiem (w stosunku do miesiąca października 2013 r. nastąpił 6,4% spadek dostaw).
W województwie podlaskim skupiono 149,9 mln l mleka, tj. o 6,3% mniej niż w październiku br., ale o 5,5% więcej niż rok wcześniej. Średnia cena skupu mleka w województwie w listopadzie wyniosła 149,86 zł za 100 l i była wyższa o 2,0% w porównaniu z zanotowaną przed miesiącem i o 17,1% w odniesieniu do listopada poprzedniego roku.

 

181019011825.gif

 
181116110919.gif
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę