MPK w Łomży na „4-”
Pasażerowie łomżyńskiej komunikacji miejskiej wypowiedzieli się jak widzą i oceniają samorządową firmę i świadczone przez nią usługi. Z analizy ankiet, które wypełniło ponad 350 osób zazwyczaj regularnie korzystających z usług MPK wynika, że jest na cztery z minusem. Zdecydowana większość ankietowanych oceniło że ogólnie jest dobrze (38%) lub wystarczająco (29%), a skrajnych ocen „wzorowo” i „bardzo źle” w sześciostopniowej skali było tylko po 4%.
Spośród ponad 350 osób, które wypełniły ankietę ponad połowa to osoby w wieku od 16 do 25 lat 41% ankietowanych pracuje zawodowo, 51% uczy się, około 8% to emeryci i bezrobotni. 88% to mieszkańcy miasta, i częściej z „czerwoniaków” korzystają kobiety niż mężczyźni. Zdecydowana większość respondentów podróżuje komunikacją miejską regularnie – codziennie lub kilka razy w tygodniu (81%), bo - jak twierdzą – „nie mają innego wyboru” (62%). Tylko 13% ankietowanych uważa, że jeżdżenie autobusem jest tańsze niż korzystanie z własnego samochodu, a 11% twierdzi, że w ten sposób szybciej dociera do celu podróży.
Podróż na wysokim poziomie
Poziom bezpieczeństwa w autobusach zdecydowana większość podróżnych (67%) ocenia dobrze i bardzo dobrze. Podobnie kształtują się wyniki dotyczące czystości w autobusach - 68% pasażerów uważa, że jest czysto. Także komfort podróżowania i przystosowanie pojazdów dla osób niepełnosprawnych zostały oceniony bardzo wysoko - 70% pasażerów twierdzi, że podróżuje im się wygodnie, a 58% uważa, że autobusy są dostosowane dla osób niepełnosprawnych stopniu dobrym, 34%, że w wystarczającym.
Organizacja kuleje
Słabiej pasażerowie MPK ocenili organizacje komunikacji miejskiej. I choć większość respondentów uważa, że dotychczasowa siatka połączeń jest wystarczająca (ok. 76%), co czwarty podróżny widzi potrzebę utworzenia nowych przystanków. Gorzej jest z częstotliwością kursowania autobusów. Tylko 6% oceniło ja bardzo dobrze, 26% dobrze, 37% dostatecznie, 19% źle, a 12% bardzo źle. Również punktualność budzi sporo zastrzeżeń - dla 35% pasażerów jest dostateczna zaś dla 29% oceniło ją jako złą i bardzo złą. W tym wypadku MPK na winnych opóźnień wskazuje drogowców remontujących ulice w mieście, co tworzy dodatkowe utrudnienia i korki.
„Mamy nadzieję, że po zakończeniu remontów punktualność będzie wzorcowa a wskaźnik zadowolenia pasażerów z naszej pracy będzie znacznie wyższy” - podaje MPK.
Zdecydowanie najgorzej w ocenie pasażerów wypadły... ceny biletów. Prawie 80% ankietowanych uważa, że są drogie, i tylko 14% akceptuje obowiązujący cennik.
Ogólną ocenę jaką otrzymało MPK od podróżujących – tak jak w szkole w sześciostopniowej skali od 1 do 6 to „4-”. Ocenę „wzorowa” dało MPK 4% ankietowanych, bardzo dobrą – 15% , dobrą – 38%, wystarczającą – 29%, 10% uznało, że jest źle, a 4%, że bardzo źle.