Przejdź do treści Przejdź do menu
wtorek, 23 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Najlepsza nalewka z Łomży

Nalewka Wiesława Grzymały z Łomży została uznana za najsmaczniejszą podczas XIV Tykocińskiej Biesiady Miodowej. Najlepsze miody i nalewki wybierali odwiedzający dwudniową imprezę. To już kolejne docenienie nalewki pszczelarza z Łomży. Przed rokiem jego nalewka na miodzie z cytryną w Tykocinie zajęła drugie miejsce, a dwa lata temu wygrała podczas Biesiady Miodowej w Kurowie.

Wiesław Grzymała podkreśla, że jest pszczelarzem w trzecim pokoleniu, bo pasiekę założył jeszcze jego dziadek, ale z nalewkami jak się okazuje z sukcesem eksperymentuje dopiero od kilku lat.
- Dziadek robił pyszne miody, ale także wspaniałe nalewki na własny użytek. Niestety przepisy na nie zabrał ze sobą – opowiadał Wiesław Grzymała. 
Jego nalewka powstaje ze spirytusu, miodu i cytryny. Proporcje są tajemnicą producenta. Wiadomo, że nim nadaje się do spożycia musi przez kilka miesięcy poleżakować. Później jak się okazuje jest smaczna i mocna - ma 42 procent alkoholu. 
- Musi być mocna bo nalewka ma grzać – mówił pszczelarz z Łomży. - Nalewki nie pija się w dużych ilościach, ale tylko symbolicznie na zimne i długie wieczory jesienno-zimowe. 

Podczas rozstrzygniętego w niedzielę konkursu na Najsmaczniejszy Miód XIV Tykocińskiej Biesiady Miodowej wygrał miód wyprodukowany przez Sławomira Semeniuka z gospodarstwa Pasiecznego „Złota Pszczoła” w województwie lubelskim. Drugie miejsce zajęła pasieka Eugenii Zielińskiej z Puszczy Białowieskiej, a trzecie - Robert Pucer z Gospodarstwa (Pasiecznego) Bartnik Mazurski.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę