Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 19 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Tajemniczy klient w łomżyńskich monopolach

Jeszcze w wakacje 24 sklepy sprzedające alkohole w Łomży odwiedzić ma tajemniczy młody klient, który będzie usiłował kupić alkohol. Będzie to pierwszy element projektu „Laboratorium Odpowiedzialnej Sprzedaży”, które na zlecenia władz miasta ma przeprowadzić warszawskie Stowarzyszenie „RoPSAN”. Stowarzyszenie podaje, że w dotychczasowych projektach objęło badaniami 238 wielkich i średnich marketów, ponad 500 małych sklepów osiedlowych oraz 115 sklepów działających na stacjach paliw w kilkunastu miastach Polski. Niestety w większości spośród nich młodzi audytorzy Stowarzyszenia bez problemu kupili zamówione piwo, przy czym zdecydowanie łatwiej przychodziło im to w supermarketach czy na stacjach paliw niż w małych sklepach osiedlowych.

„Pierwszym etapem planowanych działań będzie realizacja badań „tajnego klienta” w 24 losowo wybranych sklepach, w tym super i hipermarketach oraz sklepach działających na stacjach paliw na terenie miasta Łomża” – zapowiadają pomysłodawcy akcji. - „W połowie z nich tj. w 12 sklepach audytorem będzie chłopak, a w drugiej połowie (w kolejnych 12 sklepach) dziewczyna. Będą to osoby powyżej 18. roku życia, jednak ich wygląd zewnętrzny - w opinii sędziów kompetentnych - będzie budził wyraźne wątpliwości, co do ich pełnoletniości. Za każdym razem w badaniu tym będzie uczestniczyć także drugi - „dorosły audytor”, którego zadaniem będzie podjęcie interwencji, kiedy sprzedawca bez sprawdzenia dowodu osobistego sprzeda piwo „młodemu audytorowi”. 
- Niemal 2/3 tych interwencji (63%) zakończyło się sukcesem, sprzedawcy wycofali się ze sprzedaży piwa i anulowali dokonaną wcześniej transakcję – podaje Stowarzyszenie.
Niezależnie od takiego „incydentu” w sklepie po akcji organizatorzy mają wysyłać do właścicieli sklepów, w tym zarządów sieci handlowych, listy gratulacyjne - jeśli sprzedawca zażąda dowodu osobistego -, bądź piętnujące niewłaściwe zachowanie sprzedawców z prośbą o podjęcie interwencji. 
O takich sklepach Stowarzyszenie poinformuje także dyrektorów wszystkich gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych działających w pobliżu marketów, proszą aby i oni, wraz z przedstawicielami Rad Rodziców, skierowali specjalny list do menedżerów wskazanych sklepów. 

Łomżyńska akcja ma rozpocząć się 1 sierpnia i zakończyć w połowie października, a miasto w związku z nią chce wesprzeć stowarzyszenie kwotą niemal 10 tys zł.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę