wtorek, 19 listopada 2019 napisz DONOS@
191119103851.png

Karton po mleku do worka z plastikiem

„Opakowanie od mleka do którego worka na śmieci?” - pyta internauta. Odpowiedź nie jest taka oczywista. Jeśli mleko było w plastikowej butelce, to po opróżnieniu, oczywiście do kosza z plastikiem, ale jeśli mleko było w kartonie typu Tetra Pak? Odpowiedź może wydawać się dziwna, bo choć opakowanie wygląda raczej na papier, to nie powinno trafić do pojemnika na papier. „Dziwów” nowej segregacji śmieci jest więcej, a tajniki prawidłowej segregacji śmieci, zgodnie z obowiązującymi od tygodnia wymogami, powinna przekazywać nam gmina. To ona od 1 lipca pobiera „podatek śmieciowy” i do niej należą wszystkie śmieci. Gminy ustawowym obowiązkiem jest zaś nie tylko ich zebranie i wywiezienie z miasta, ale także prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi, w szczególności w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W Łomży kampania informacyjna trwa. Jeszcze przed 1 lipca wydaliśmy na nią niemal równe 10 tysięcy złotych, a do końca roku może być wydane nawet 100 000 zł.

Plastikowa butelka po oleju jadalnym to śmieć zmieszany, a nie plastik. Do plastiku wrzucamy karton po mleku. Zbity wazon kryształowy nie może trafić do pojemnika na szkło, podobnie zresztą jak nie powinna tam trafić zbita szyba. Papierowy, ale polakierowany katalog nie powinien lądować w koszu z papierami.

- Jeśli nie wiadomo do którego worka wyrzucić, to generalnie można do śmieci zmieszanych czyli tego ogólnego – wyjaśnia Arkadiusz Kułaga, dyrektor zajmującego się łomżyńskimi śmieciami Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej. - Generalnie w Łomży nie z segregowaniem śmieci jest dobrze. Trochę uczyć się muszą więcej mieszkańcy SM Perspektywa, ale i tam też jest nieźle – dodaje Kułaga.

O informacje o nowej polityce śmieciowej pytaliśmy w ratuszu. Z przesłanego przez Ewę Sznejder, doradcę prezydenta ds. polityki informacyjnej, zestawienia kosztów dotychczasowej kampanii informacyjnej wynika, że miasto wydało na nią do końca czerwca blisko 10 tys zł. Ponad połowę puli zainkasowała Grupa Medialna Narew, a pieniądze poszły na reklamę w tygodniku  i promocję w jednej kablowej TV. Druga kablówka też dostała, choć dużo mniej. Program w TV Skorpion – segregacja kosztował 1000zł. Reszta pieniędzy – niespełna 3 tys zł - poszła na ulotki. 
- Ulotek wydrukowano 22 tys., wśród właścicieli domów jednorodzinnych dystrybuowało MPGKiM, na osiedlach zarządcy, czyli spółdzielnie – podaje Ewa Sznejder.  - Urząd Miejski przygotował informację na stronę internetową, która od dwóch tygodni nie znika ze strony głównej. Jest tam opis zmian, jakie wchodzą od 1 lipca w zakresie gospodarki odpadami, a także harmonogram wywozu śmieci. Informację rozesłaliśmy też do wszystkich mediów, chyba wszystkie ją wykorzystały.

Miejska kampania informacyjna o śmieciach ma się dopiero rozkręcać. Zgodnie z planami do wydania na reklamy śmieciowe tym roku jest nawet 100 000 zł.


 
190401023634.png
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę