Przejdź do treści Przejdź do menu
sobota, 20 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Prezesem PPŁ nie będzie zięć prezydenta, ani żaden inny kandydat ubiegający się o tę funkcję

Główne zdjęcie
Andrzej Kiełczewski

Maciej Wałkuski, doradca prezydenta Łomży, a jednocześnie zięć prezydenta Mieczysława Czerniawskiego mimo, że – jak podaje ratusz – wygrał konkurs na prezesa nowej miejskiej spółki Park Przemysłowy Łomża, „w związku z atmosferą tworzoną wokół (niego – dop.red) zrezygnował z objęcia tej funkcji. Prezydent Czerniawski zdecydował, że wobec tego jako kandydata na prezesa wskaże Andrzeja Kiełczewskiego, który od sierpnia pracuje w ratuszu jako naczelnik wydziału rozwoju i funduszy zewnętrznych. Formalnie dziś na prezesa PPŁ Kiełczewskiego wybrała Rada Nadzorcza PPŁ, którą kilka dni wcześniej powołał prezydent. Dodajmy, że Kiełczewski nie wystartował w ogłoszonym w listopadzie konkursie na prezesa PPŁ.

- Komisja konkursowa spośród trzech kandydatów jednogłośnie wyłoniła do zatrudnienia na stanowisko prezesa Parku Przemysłowego Łomża Pana Macieja Wałkuskiego – podała Anna Sobocińska, rzeczniczka prezydenta Łomży. - Otrzymał najwyższą liczbę punktów podczas rozmowy kwalifikacyjnej – 22,5 pkt na 24 możliwe. Pozostali kandydaci otrzymali 16 pkt i 8,5 pkt. 
Jak podaje Sobocińska po ogłoszeniu wyników konkursu Maciej Wałkuski, zrezygnował jednak z możliwości pełnienia funkcji Prezesa Parku Przemysłowego Łomża. W złożył oświadczeniu decyzję tę umotywował atmosferą „tworzoną wokół mojej osoby”, która w jego ocenie może „mieć zły wpływ na proces tworzenia Parku”, dlatego „mając na względzie dobro Parku” zrezygnował z prezesowania.
Przypomnijmy Maciej Wałkuski to zięć prezydenta Mieczysława Czerniawskiego, który w ratuszu został zatrudniony jako doradca prezydenta zaraz po wygranych przez Czerniawskiego wyborach samorządowych. Jest też podpisany jako współautor biznes planu Parku Przemysłowego Łomża, za którego opracowanie miasto – jak się okazało – zapłaciło firmie drugiego z współautorów blisko 10 tys zł.  

Prezesa wybrała Rada Nadzorcza
Po rezygnacji Macieja Wałkuskiego prezydent  na prezesa PPŁ wskazał  Andrzeja Kiełczewskiego, naczelnika wydziału rozwoju i funduszy zewnętrznych Urzędu Miejskiego, a dawniej m.in. prezesa Pepees S.A. Formalnie na to stanowisko powołała go Rada Nadzorcza PPŁ, którą w składzie: dr Krystyna Irena Leszczewska, dr Mariola Grzybowska-Brzezińska, i Wojciech Adam Macieboch kilka dni temu powołał prezydent Łomży.  Kiełczewski stanowisko prezesa PPŁ obejmie 1 stycznia 2013 roku. 

PPŁ szansą na rozwój?
Park Przemysłowy Łomża to trzecia, obok MPEC i MPWiK  miejska spółka. Radni o jej utworzeniu zdecydowali w październiku, a tuż przed świętami Bożego Narodzenia została powołana. Jej celem ma być „tworzenie korzystnych warunków do dynamicznego rozwoju przedsiębiorczości oraz zwiększenie konkurencyjności firm na rynku regionalnym poprzez zapewnienie wsparcia dla nowych innowacyjnych przedsiębiorstw IT oraz zaawansowanych technologii w postaci infrastruktury lokalowej, szkoleniowej, a także wsparcie w formie doradztwa przy współpracy z uczelniami”. Zgodnie z założeniami wartość pomocy przekazana przedsiębiorcom z tytułu preferencyjnych usług świadczonych w Inkubatorze wyniesie niespełna 400 tys zł  rocznie, przy kosztach rocznych szacowanych na 1,4 mln zł. Zarówno pomoc dla młodych przedsiębiorców jak i koszty ma tworzyć Inkubator Przedsiębiorczości czyli biurowiec, który ta miejska spółka, ma wybudować na działce obok dawnych warsztatów szkoły drzewnej przy ulicy Sikorskiego. Koszty budowy szacowane są na niemal 19 mln zł, przy czym przedsięwzięcie ma być wsparte dotacją unijną rzędu 7,5 mln zł z Urzędu Marszałkowskiego.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę