wtorek, 17 lipca 2018 napisz DONOS@

Modna Ola Chaberek z Łomży na Fashion Week

Pierwszy raz po latach łomżyńska malarka i projektantka mody Ola Chaberek (lat 40) przedstawiła autorską kolekcję ubrań dla kobiet na 7. Fashion Week w Łodzi, prestiżowym i największym w Polsce spotkaniu 200 projektantów i prowadzących salony mody. Jej kilkunastominutowy pokaz z udziałem 15 modelek w „lisich” maskach teatralnych i z projekcjami filmowymi zaimponował rozmachem i pomysłowością. Czy zobaczymy kolekcję marki Ola Chaberek na pokazie w Łomży?

Propozycje Aleksandry Chaberek (fot. Szamot Lyzab)
Propozycje Aleksandry Chaberek (fot. Szamot Lyzab)
Propozycje Aleksandry Chaberek (fot. Szamot Lyzab)
Propozycje Aleksandry Chaberek (fot. Szamot Lyzab)
Propozycje Aleksandry Chaberek (fot. Szamot Lyzab)
Propozycje Aleksandry Chaberek (fot. Szamot Lyzab)
Propozycje Aleksandry Chaberek (fot. Szamot Lyzab)
Propozycje Aleksandry Chaberek (fot. Szamot Lyzab)
Propozycje Aleksandry Chaberek (fot. Szamot Lyzab)
Propozycje Aleksandry Chaberek (fot. Szamot Lyzab)
Aleksandra Chaberek (fot. Marek Maliszewski)
Aleksandra Chaberek (fot. Marek Maliszewski)

- Na Fashion Week przez cztery dni odbędzie się 50 pokazów mody, w tym aż 18 z cyklu OFF, w ramach którego Ola Chaberek przedstawiła bardzo udaną kolekcję - opowiada Aleksandra Kmiecik, koordynator projektów 7. Fashion Week. - Ola dobrze zrozumiała ideę awangardowości pokazu, nieograniczającego się w OFF tylko do przejścia modelek po tradycyjnym wybiegu. Jej modelki były aktorkami, niemal jakby żywcem wzięte z ulicy: żuły gumę, mocny krok, spoglądały spode łba na widzów. A do tego intrygujący pomysł na niezwykły film, rozpoczynający i kończący pokaz. Niesamowity motyw dziewczynki z ekranu, nagle przebiegającej między zastawkami scenografii... Ostra rockowa muzyka i piękne kobiety w obcisłych bluzkach i luźnych, szerokich spodniach i płaszczach, mocne buty. To jeden z lepszych pokazów Fashion Week. Bardzo się nam spodobał! 

Ola Chaberek spotyka słynną Jil Sander w Hamburgu
- Wymyśliłam, że stworzę nowy brand o nazwie Ola Chaberek – wyjaśnia powody powrotu do mody ceniona artystka. - Odziedziczyłam po zmarłym w lutym 2009 r. tacie, który w Łomży miał fabrykę dzianin i prowadził szwalnię, zakład i długo zastanawiałam się, co z tym dalej robić. Stąd mój powrót z propozycjami ubrań dla kobiet w moim wieku, ponieważ teraz większość robi się dla młódek, dziewczyn dwudziestokilkuletnich. Postanowiłam na powrót rozkręcić rodzinny interes.
Ola Chaberek - absolwentka SP nr 5 i I LO w Łomży – również była onegdaj młódką, kiedy zaczęła się jej przygoda z modą. Miała 21 lat i jako studentka Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie wygrała konkurs „Mała czarna” na sukienkę. Opracowała ją aż w dziewięciu wariantach, przez co mała czarna dzięki dodatkom zmieniała się jak w kalejdoskopie. Kilka lat później Ola wzięła udział w innym konkursie i stworzyła zwycięską kolekcję, którą - „Nie było mnie stać na modelki...” - pokazała na sobie. Natomiast po studiach wybrała się do Hamburga, aby zobaczyć, jak pracuje słynna niemiecka projektantka mody Jil Sander (dziś lat 59), czyli „jak to się szyje u wielkich”.
- Byłam tzw. modelką fitnessową, czyli dość ładną i szczupłą dziewczyną, dla której oraz na której specjalnie projektuje się nowe stroje – wspomina skromnie wtedy cudnej urody Ola Chaberek. - Ale jak zobaczyłam od kuchni świat projektowania i produkcji ubiorów, to się wyleczyłam z wielkiej mooody. Dlaczego...? Bo to ledwo dziesięć procent kreacji, a dziewięćdziesiąt procent to biznes. 

Wygodne ubrania dla kobiet z charakterem i seksapilem

Minęły lata – zdolna łomżynianka sama odważnie i z fasonem wkroczyła do biznesu. Jej kolekcja na 7. Fashion Week w Łodzi dla 15 modelek ma z założenia charakter przekrojowy i niesezonowy. Na każdą porę roku bowiem są oryginalnie skrojone koszule i bluzki, spódnice i sukienki, spodnie i marynarki, surduty i płaszcze. Projektantka rodem z Łomży śmiało sięga po wszelkie tkaniny, faktury, wzory i kolory. Nie boi się pastelowych, na przykład, łososiowych czy brzoskwiniowych barw, chętnie sięga po nasycony fiolet bądź połyskliwą czerń, zaś oko ucieszą fantazyjne kwiaty.
- Kierowałam się swoimi potrzebami i gustem – objaśnia różnorodność Ola Chaberek. - Zależało mi, żeby te ubrania spodobały się kobietom po trzydziestce, ceniącym wygodę, lecz potrafiącym „z pazurem” pokazać się na mieście, przyjęciu czy w biurze. Aby były z charakterem, wyraziste, seksi.

Dziewczynka śni o kobiecości, kobieta wspomina dzieciństwo...
Na sukces Oli podczas Fashion Week złożyła się praca i talent wielu osób, w tym wspierającej córkę mamy Marii. Emocje w Łodzi wywołał film (2 min. 40 s), według scenariusza i w reżyserii Oli, do którego fotosy zrobiła Joanna Forsberg ze Szwecji, ekspresyjną muzykę stworzył Sławomir Dubowski z Łomży, a zmontował całość Michał Tuz z Warszawy. Wystąpiły warszawianki: dorosła aktorka Magda Czerwińska i dwie dziewczynki: Helena i Milena Kudlicka oraz Natalia Sznejder z Łomży w roli szepczącej narratorki. Ważny jest też surrealistyczny lis, wytwór wyobraźni artystki.
Czy zobaczymy film i kolekcję marki Ola Chaberek z Fashion Week na pokazie mody w Łomży?
- Chyba raczej nie... - odpowiada z wahaniem Ola Chaberek, która przez ostatnie dwa tygodnie spała po kilka godzin dziennie. - W pracowni tworzy się projekty, w zakładzie krawieckim powstają jeden, dwa egzemplarze, a szwalnia potrzebuje produkcji hurtowej, przynajmniej kilkudziesięciu sztuk każdego asortymentu do salonów mody i dużych sklepów odzieżowych. Ale może, kto wie...

Mirosław R. Derewońko


P.S. Nieocenionej pomocy w przygotowaniu relacji dla 4lomza.pl udzieliła Joanna Łucka – Szczygieł z biura prasowego 7. Fashion Week. Dziękujemy!

cz
so, 27 października 2012 21:19
Data ostatniej edycji: nie, 28 października 2012 11:05:47

 
180410021817.gif
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę