Przejdź do treści Przejdź do menu
czwartek, 28 marca 2024 napisz DONOS@

Coraz więcej widzów w kinie Millenium

Prawie 45 tysięcy widzów wybrało się w ubiegłym roku na seanse filmowe do kina Millenium w Łomży, a rok bieżący zapowiada się równie imponująco pod względem liczby chętnych wrażeń na dużym ekranie. Rosnąca frekwencja to efekt zainstalowania, m.in., nowoczesnego projektora 3 D i zmiany ekranu oraz odświeżenia wnętrza jedynego kina w mieście, w którym jest jedna sala na 195 miejsc. - Mamy projektor 3D najnowszej generacji, nie odbiegający wysokim standardem od sprzętu w kinach wielosalowych – mówi Jacek Chrościński, kierujący od trzech lat kinem Millenium. W ubiegłym roku rekordową widownię zgromadziła „1920. Bitwa Warszawska” w reżyserii Jerzego Hoffmana, którą obejrzało blisko dziewięć tysięcy miłośników X Muzy.

Unowocześnienie łomżyńskiego kina  kosztowało niemal pół miliona złotych. Spółka Lumiere z Białegostoku, której jestem współudziałowcem, wydała na wprowadzenie zmian około 250 tysięcy złotych, natomiast resztę dofinansował Polski Instytut Sztuki Filmowej.
Drugim po „Bitwie Warszawskiej” hitem minionego roku był „Czarny czwartek. Janek Wiśniewski padł” w reżyserii Antoniego Krauze, gdyż obejrzało go 3 000 osób. Na trzecim miejscu uplasował się saga „Zmierzch. Przed świtem” w reżyserii Billa Condona, która to ekranizacja powieści Stephenie Meyer zgromadziły 2 500 widzów.
- Dobrze sprzedają się bilety na filmy, adresowane do szerokiej publiczności, zarówno do dzieci i młodzieży szkolnej, jak i dorosłych w różnym wieku – wyjaśnia kierownik Millenium. - W praktyce są to trzy grupy tytułów. Pierwsza to filmy historyczne, mówiące o ważnych dla nas, Polaków, wydarzeniach i osobach. Chętnie chodziliśmy na filmy o papieżu Janie Pawle II oraz, na przykład, w tym roku na film „W ciemności” Agnieszki Holland, który zainteresował 2 500 osób. Spodziewam się, że w październiku do naszego kina przyciągnie tłumy „Bitwa pod Wiedniem”, film „o polskim zwycięstwie, które zmieniło losy świata”, wyreżyserowany przez Włocha Renzo Martinelli. Myślę, że podobnie będzie zimą, gdy odbędzie się premiera najnowszego filmu Andrzeja Wajdy „Lech Wałęsa”. 
Drugim lubianym przez łomżyńskich kinomanów typem produkcji są obrazy adresowane do dzieci, ale mające charakter familijny, bo wybierze się na nie z przyjemnością i wyjdzie pełna wrażeń cała rodzina. „Rodzinna” popularność filmów animowanych  datuje się od pierwszej części „Shreka” (reż. Andrew Adamson i Vicky Jenson), czyli od dobrych dziesięciu lat. Z tego typu bardzo sympatyczną produkcją można do początku sierpnia zapoznać się w Milenium, gdzie wyświetlana jest przezabawna „Epoka lodowcowa”: dzieci cieszą się z dowcipu sytuacyjnego, a dorośli z inteligentnych dialogów, których tłumaczem jest niezrównany tłumacz wszystkich „Shreków”Bartosz Wierzbięta.
I wreszcie trzecia grupa filmów, lubianych zwłaszcza przez młodzież, mogącą utożsamiać się z perypetiami i dylematami bohaterów rówieśników, jak na przykład, „Listy do M” czy właśnie odcinki sagi „Zmierzch”.
- Zmiana sposobu wyświetlania z analogowego na cyfrowy spowodowała, że możemy bez przeszkód otrzymać kopie praktycznie każdego filmu – dodaje Jacek Chrościński. - I pokazać go w dniu polskiej lub światowej premiery.
Tak będzie z głośnym „Prometeuszem” w reż. Ridey'a Scotta, w Łomży wyświetlanym od piątku, 20. lipca, czyli dnia premiery w Polsce. Tydzień później od 3. sierpnia wakacyjnym kąskiem może okazać się muzyczno-taneczna opowieść „Step Up. 4”, od 10. sierpnia – kolejna część „Batmana” pod tytułem „Mroczny rycerz powstaje”, a w połowie sierpnia - „Merida waleczna”. Naprawdę jest na co pójść w wakacje do jedynego kina w Łomży.

Mirosław R. Derewońko

240206081801.gif

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę