Przejdź do treści Przejdź do menu
poniedziałek, 13 lipca 2020 napisz DONOS@

Łomża spada...

Główne zdjęcie

W stosunku do ubiegłorocznego rankingu spadliśmy o 7 oczek. Łomża zajęła 43 miejsce wśród miast na prawach powiatu w Rankingu Samorządów Rzeczpospolitej 2012. Ranking uhonoruje gminy i miasta, które najbardziej dbają o rozwój i podniesienie jakości życia. Oczywiście muszą też zachować reguły odpowiedzialności i bezpieczeństwa finansowego Oceniano sytuację na podstawie danych z 2011 roku i wygrały: Gdańsk, Kołobrzeg i po raz drugi Stepnica, mała wiejska gmina w woj, zachodniopomorskim.

Wśród miast powiatowych, czyli w kategorii Łomży, ranking wygrał Gdańsk (74,06) przed Poznaniem i Sopotem. Czwarty jest Wrocław, a piąty – i tu może być niespodzianka – Białystok (64,57), który awansował z 12 pozycji w ubiegłorocznym rankingu. 
I z regionu na szczycie tabeli to tyle. Kolejna jest Łomża na 43 miejscu. Miasto zdobyło 47,39 pkt, przy czym w ocenie „jakości gminy” całkiem nieźle za sytuację finansową 32,67 pkt (maksymalna ocena Tarnobrzeg 38,23 pkt) i słabo za zarządzanie – zaledwie 14,72 pkt (maksymalna Poznań 41,87). 

Znacznie lepiej Łomża wypadła w rankingu miast na prawach powiatu wykorzystujących fundusze unijne. Tu mamy 12 miejsce, czyli w stosunku do ubiegłorocznego rankingu spadek tylko o jedną pozycję.  Przychody z UE w ubiegłym roku w przeliczeniu na mieszkańca to 705,68 zł, ale jeśli chodzi o umowy podpisane w 2011 roku jest to już zaledwie 299,17zł.


 
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę