Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 29 listopada 2024 napisz DONOS@

Polska kobieta - kwiat w makijażu fantazyjnym

Główne zdjęcie
Katarzyna Majchrzak (stylizacja Magdalena Kołodziejczyk)

- Byłam bardzo zaskoczona zwycięstwem, ponieważ widziałam w czasie pracy, jak silna jest konkurencja – mówi Magdalena Kołodziejczyk, która wygrała II Akademickie Mistrzostwa Makijażu Fantazyjnego, zorganizowane przez Instytut Medyczny Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży. - Rywalizowałyśmy z moją modelką Katarzyną Majchrzak z 22 zespołami ze stolicy, Białegostoku, Olsztyna i Łomży. Dziewczyny miały świetne pomysły na zdobienie twarzy, pomysłowe fryzury i oryginalne kreacje! Naprawdę, nie spodziewałam się pierwszej nagrody!

- Dwa lata temu zorganizowaliśmy mistrzostwa wewnętrzne tylko dla ośmiu zespołów z naszej uczelni pod hasłem „W krainie baśni”, żeby studentki miały okazję sprawdzić swoje umiejętności i porównać swój warsztat z koleżankami - opowiada dr Beata Kowalewska, zastępca dyrektora Instytutu Medycznego PWSIiP. - W tym roku zdecydowaliśmy się zaprosić do udziału dziewczęta ze studiów kosmetycznych w Warszawie i w Polsce północno-wschodniej, ale planujemy i mamy nadzieję, że za rok będzie to już duża impreza ogólnopolska.

Mistrzynie Makijażu Fantazyjnego

Magdalena Kołodziejczyk, triumfatorka II AMMF w Łomży, jest studentką Wyższej Szkoły Zawodowej Kosmetyki i Pielęgnacji Zdrowia w Warszawie.  Przybyła z nią do Łomży jej nauczycielka Renata Godlewska. Obie miały podwójny powód do radości, ponieważ miesiąc temu Magdalena zdobyła na 15. Targach Beauty Forum złoty puchar Blue Diamond, czyli jedno z najbardziej prestiżowych trofeów branży kosmetycznej dla uczących się sztuki makijażu.
Powody do dumy mieli też gospodarze, gdyż drugie miejsce jednogłośnie – chociaż jurorzy oceniali na podstawie numerów zespołów, nie kierując się nazwiskami ani uczelniami – otrzymała Anita Pędzich, wychowanka Iwony Kuźmicz, z modelką Aleksandrą Pecko. Sympatyczna studentka PWSIiP była - tak jak triumfująca warszawianka – szczerze zaskoczona werdyktem i szczęśliwa z powodu uznania dla jej wysokich kwalifikacji.
Podobnie zareagowała zdobywczyni trzeciego miejsca Paulina Małyszko, której modelką była Anna Rogalska, z Policealnego Studium Kosmetycznego Beauty Expert w Białymstoku. Serii radosnych zaskoczeń nie uniknęły także młode mistrzynie makijażu, wizażu i stylizacji, wyróżnione przez jury: Paulina Arciszewska, Wioleta Moroz, Joanna Karpiuk i Katarzyna Supińska.

Fantazyjne wizje w trzy godziny i lata
Łomżyńskie mistrzostwa, w odróżnieniu od atmosfery panującej w stolicy, przebiegały – jak twierdzi zwyciężczyni – spokojnie i bez stresu. To zasługa nie tylko trzykrotnie dłuższego czasu na zastanowienie i przygotowanie wszystkich elementów makijażu i dodatków, ale także precyzyjniejszej pracy z modelką. W skupieniu można zdobyć się na innowacyjność i wyrazisty efekt artystyczny.
- Zależało nam na stworzeniu dobrej atmosfery, żeby dziewczęta nie odczuwały nerwów, napięcia czy bezdusznej rywalizacji – wyjawia dr Kowalewska. - Był uśmiech, pogodne komentarze i życzliwe zainteresowanie jury postępem prac.
Oceny młodzieży podjęli się wysokiej klasy fachowcy z branży (JM Rektor prof. Robert Charmas wprawdzie przewodniczył jury, ale tylko formalnie, gdyż w tym samym czasie trwała uroczystość czepkowania przyszłych pielęgniarek): Marcjanna Gładkowska (hurtownia kosmetyków profesjonalnych Prestiż), nauczycielki kosmetologii upiększającej i pielęgnacyjnej PWSIiP – Iwona Wasilewska i Beata Jankowska oraz Iwona Kuźmicz, wykładająca estetykę teoretyczną i praktyczną. W komisji oceniającej zasiedli też Mariola Jabłonowska z działu promocji Urzędu Miejskiego w Łomży oraz fotograficy: Krzysztof Serafiński i Marek Maliszewski. Przyglądający się obradom jury obserwator doznałby zaskoczenia, jak zbieżne były opinie jurorów w kwestii nagród i wyróżnień. Sala wstrzymywała oddech, po czym wydawała okrzyki zachwytu, gdy okazywało się, że trzecia nagroda to 1 300 zł, druga – 2 200 zł, a pierwsza – 3 400 zł, na przykład, na warsztaty szkoleniowe, profesjonalne portfolio, zabiegi specjalistyczne i zestawy kosmetyków.
- Rok temu mieliśmy 50 pierwszych absolwentek kosmetologii w PWSIiP - podsumowuje dr Beata Kowalewska. - Obecnie mamy 160 słuchaczy, z których połowa wkrótce będzie bronić licencjackiej pracy dyplomowej. Wierzę, że wielu swój talent pokaże na jeszcze niejednych mistrzostwach makijażu!

Mirosław R. Derewońko

Fot. Marek Maliszewski

Foto: Katarzyna Majchrzak (stylizacja Magdalena Kołodziejczyk)
Foto: Sala kosmetyczna w PWSIiP
Foto:
Foto:
Foto: Anna Rogalska (stylizacja Paulina Małyszko)
Foto: Katarzyna Majchrzak (stylizacja Magdalena Kołodziejczyk)
Foto:
Foto:
Foto: Aleksandra Pecko (stylizacja Anita Pędzich)
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto: Obrady jury
Foto: W drodze na pokaz
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto: Anna Rogalska (stylizacja Paulina Małyszko)
Foto:
Foto:
Foto: Aleksandra Pecko (stylizacja Anita Pędzich)
Foto:
Foto:
Foto: Rektor PWSIiP prof. Robert Charmas, Anita Pędzich i Aleksandra Pecko
Foto: Magdalena Kołodziejczyk, Katarzyna Majchrzak, prof. Robert Charmas i dr Barbara Jankowiak
Foto: Dr Beata Kowalewska, Anna Rogalska, Paulina Małyszko, Anita Pędzich,  Aleksandra Pecko, Magdalena Kołodziejczyk, Katarzyna Majchrzak, dr Krystyna Leszczewska,  dr Barbara Jankowiak i prof. Robert Charmas
Foto: Anita Pędzich, Aleksandra Pecko, Katarzyna Majchrzak, Magdalena Kołodziejczyk, Paulina Małyszko, Anna Rogalska
Foto: Opiekun Renata Godlewska, Magdalena Kołodziejczyk, Katarzyna Majchrzak

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę