czwartek, 17 października 2019 napisz DONOS@

(prawie) Dała się oszukać...

68-letnia mieszkanka Łomży o mało co a straciła by 12 tys zł. Kobieta, dała się przekonać, że dzwoni do niej siostrzenica z Anglii. Kobieta mówiła, że popadła w tarapaty finansowe i prosiła ciocię o wsparcie. Łomżanka wysłała jej pieniądze, po czym skontaktowała się z prawdziwą siostrzenicą. Okazało się, że padła ofiarą oszustwa. Na szczęście przekaz pieniężny udało się anulować, a 68-latka „straciła” tylko prowizję bankową, którą musiała zapłacić.

Do opisywanego zdarzenia doszło w piątek. St. sierż. Ewelina Szlesińska, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji, ostrzega, że w okresie przedświątecznym oszuści na różne sposoby  mogą starać się wykorzystać naszą łatwowierność i zabieganie. Metoda „na wnuczka” ma też różne wydania.
- Opowieści i preteksty, jakie tworzą i wykorzystują złodzieje i oszuści bywają bardzo różne, a ich pomysłowość w tym zakresie nie zna granic - mowi Ewelina Szlesińska. - Jednak wspólnym elementem ich działania jest wytypowanie na przyszłe ofiary starszych i najczęściej mieszkających samotnie osób, zdobycie ich zaufania i odwrócenie uwagi. Nie wpuszczajmy do naszych mieszkań osób obcych i nie ufajmy ślepo naszym telefonicznym rozmówcom. Nie dajmy się również nabrać na zachrypnięty, zmieniony głos rzekomego wnuczka, czy córki oraz nie przekazujmy pieniędzy obcym - dodaje.
Policja apeluje o czujność i prosi też o zgłaszanie jej wszelkich, nawet tych nieudanych, prób oszustwa.

 


 
190904015236.gif
180410021817.gif
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę