MPK testuje autobus o napędzie hybrydowym
Ma spalać jedną trzecią paliwa mniej niż tradycyjny autobus i mniej szkodzić środowisku. Łomżyńskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji testuje autobus o napędzie hybrydowym. "Autobus napędzają dwa silniki - diesla i elektryczny, które się uzupełniają" - mówi dyrektor MPK, Bogusław Szczech.
We wtorek (28.02) przedstawiciel firmy Volvo, która dostarczyła autobus do testów szkolił kierowców. Jak tłumaczył Grzegorz Stańczyk podstawowa różnica między tradycyjnym autobusem, a hybrydowym to sposób, w jaki oszczędza się paliwo. W tradycyjnym kierowcy są uczeni, że im mniej hamują tym więcej oszczędzają paliwa. W hybrydzie jest odwrotnie. Każde zdjęcie nogi z pedału gazu, czy hamowanie, powoduje doładowanie akumulatorów. "A więcej zgromadzonej energii, to późniejsze włączenie silnika diesla" - dodaje Stańczyk.
Kierowcy mieli już okazję przejechać się nowym autobusem. Jak mówią, będę musieli się przyzwyczaić do tego, że na każdym przystanku czy światłach silnik się wyłącza. Mają nadzieję, że pasażerowie nie będą myśleli, że autobus ma awarię.
Testowa hybryda będzie przez dwa tygodnie jeździła na trasach linii nr 8 i 10. Łomżyńskie MPK chociaż rozpoczęło testy hybrydowego autobusu, nie planuje na razie kupienia takich pojazdów.