Przejdź do treści Przejdź do menu
czwartek, 28 marca 2024 napisz DONOS@

Czas na podwyżkę cen biletów MPK

Od października o niemal 10% mają wzrosnąć ceny biletów komunikacji miejskiej w Łomży. Tak zakłada przesłany do radnych projekt uchwały, którym Rada Miasta ma zająć się jeszcze w tym miesiącu. Zwykły bilet - normalny jednorazowy – ma kosztować 2,40zł, sześcioprzejazdowy 13,80zł, a bilet miesięczny na jedną linię 76zł. Stare – niższe - ceny pozostałyby w przypadku nowych miesięcznych biletów elektronicznych, które ma wdrożyć MPK.

Postulowany wzrost cen biletów komunikacji miejskiej w Łomży tłumaczony jest inflacją (2,3%), wzrostem cen paliw (19,24%) i oraz podatku Vat (z 7 do 8%). We wniosku podpisanym przez wiceprezydenta Beniamina Dobosza czytamy, że „prezydent akceptując wielkość proponowanej podwyżki, uważał, że nowe ceny biletów w tej wielkości zapewnią zaspokojenie podstawowych potrzeb Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji ZB w Łomży, na poziomie gwarantującym w miarę prawidłowe funkcjonowanie, nie będąc jednocześnie znaczącym obciążeniem dla budżetów domowych mieszkańców.”

Przypomnijmy wiosną do MPK w Łomży dotarły 22. fabrycznie nowe, niskopodłogowe Scanie. Za ich zakup, oraz doposażenie 15 „starych” autobusów marki Volvo, zapłacimy niemal równe 24 mln 300 tys zł.

240308092554.png

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę