Kierownicza armia Czerniawskiego...
Wprowadzone przez prezydenta Mieczysława Czerniawskiego zmiany regulaminu organizacyjnego ratusza sprawiły, że jest tam jeszcze więcej kierowników niż było za poprzedniej władzy. Wzrost jest imponujący i przekracza 17%, bez wliczania w to trzech doradców prezydenta. Jak oficjalnie odpowiedział nam ratusz „poprzednio było 29 stanowisk kierowniczych, obecnie są 34 stanowiska kierownicze, wzrost o 5 stanowisk w porównaniu do ubiegłego roku”.
Stanowiska kierownicze w ratuszu – bez prezydenta i dwóch zastępców – to naczelnicy (czasami inaczej nazywani – skarbnik, sekretarz, itp.) wydziałów, oraz osoby kierujące referatami i biurami.
W sumie w ratuszu jest 12. zdefiniowanych z nazwy wydziałów, trzy biura, dwa referaty, a do tego jeszcze Urząd Stanu Cywilnego, Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności i Straż Miejska.
Nowy regulamin organizacyjny ratusza prezydent Czerniawski wprowadził w maju, ale w lipcu dokonał kilku małych zmian. Wśród nich była i ta dająca mu możliwość powoływania zastępców naczelnika. I jak się okazuje z tej możliwości już kilkakrotnie skorzystał. Zastępce naczelnika ma Centrum Obsługi Mieszkańców (Grażyna Roszkowska), Wydział Architektury i Budownictwa (Krzysztof Twardowski), Wydział Inwestycji (Anna Armista), Wydział Oświaty (Grażyna Klimek), Wydział Kultury, Promocji i Sportu (Mariola Jabłonowska). Jak podaje Anna Sobocińska rzecznik prasowy prezydent Czerniawskiego „w najbliższym czasie Prezydent nie planuje powoływania kolejnych zastępców naczelników”.