Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 19 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Łomżyńscy pszczelarze docenieni...

Główne zdjęcie
Wiesław Grzymała podczas pracy w pasiece

Miód gryczany Jana Szczepańskiego z Łomży zajął trzecie miejsce w dokonywanej przez naukowców z Zakładu Bromatologii Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku ocenie miodów zgłoszonych do konkursu na XII Podlaskiej Biesiadzie w Tykocinie. Na tej samej imprezie miody z pasieki Wiesława Grzymały, także z Łomży, zdobyły srebrny medal w ocenie publiczności. Ponad to nalewka Roberta Łapińskiego, kolejnego z łomżyńskich pszczelarzy, zajęła drugie miejsce w organizowanym, przy okazji Biesiady, IX Turnieju Nalewek Miodowych.

- Ten rok dla pszczelarzy zapowiadał się bardzo dobrze. Wiosna była ładna. Niestety mokry lipiec okazał się fatalny. Z tego powodu zbiory miodów lipowych i gryczanych są znacznie mniejsze niż w latach poprzednich – mówi Wiesław Grzymała.
Jego pasieka wędrowna liczy sobie już 92 lata.
- Założył ją dziadek jak wrócił z I wojny światowej – podkreśla Grzymała.
Tylko w pasiece Grzymały miód wytwarza 80 pszczelich rodzin. To jakieś trzy i pół miliona pszczół... W Łomży jest kilku tak dużych pszczelarzy. W regionie około stu. Koniec sierpnia to dla nich czas „zbiorów”, a właściwie zarobku. Po biesiadzie w Tykocinie w najbliższy weekend będzie jeszcze większa impreza w siedzibie Narwiańskiego Parku Narodowego w Kurowie i chyba największa w Polsce w Zawodziu k. Myszyńca. Wszędzie tam pszczelarze będą się swoimi miodami chwalić, ale i (a może przede wszystkim) będą miody sprzedawać.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę