Łomża wyróżniona...
Piwo Łomża Niepasteryzowane zostało wyróżnione w plebiscycie „Perły Rynku FMCG 2011” – największym niezależnym konkursie branżowym, organizowanym przez miesięcznik Wiadomości Handlowe. Jest to jedyne piwo, które w tym roku zostało nagrodzone przez czytelników.
- Wyróżnienie otrzymane w konkursie potwierdza, że zarówno w koszykach konsumentów, jak i na półkach sklepowych, nie brakuje miejsca dla ciekawych, innowacyjnych produktów i marek regionalnych. Wzrost sprzedaży Łomży o 49 proc. w I kwartale 2011 r. w porównaniu z analogicznym okresem w 2010 r. potwierdza ten trend – mówi Maciej Ładwiński, Senior Brand Manager marki Łomża.
W konkursie „Perły Rynku FMCG” to detaliści – właściciele i pracownicy sklepów – wskazują najlepsze nowości rynkowe. Wybierając produkty o największym według nich potencjale, prognozują ich przyszły sukces sprzedażowy.
Do tegorocznej edycji plebiscytu producenci zgłosili 330 produktów, które zostały posegregowane na 60 kategorii. Badanie wśród czytelników miesięcznika przeprowadzono metodą ankiety dołączonej do marcowego wydania „Wiadomości Handlowych”.
Do instytutu badawczego GfK Polonia, który sprawował nadzór nad konkursem, wpłynęło 981 wypełnionych ankiet. W każdej kategorii respondenci wybierali 3 produkty, które w ich własnej, subiektywnej ocenie odniosły największy sukces na rynku. Respondentów proszono również, aby wskazane produkty uszeregowali w kolejności od 1. do 3. miejsca.
Na podstawie głosów oddanych przez respondentów sporządzono ranking produktów w obrębie każdej z wyróżnionych kategorii. Im wyższą liczbę punktów uzyskał produkt, tym wyższą zajął pozycję w rankingu.