Cele "Strategii promocji gospodarczej Łomży”
Poprawa warunków dla wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw lokalnych i wzrost zainteresowania inwestorów zewnętrznych Łomżą – to cele “Strategii promocji gospodarczej Łomży”, którą przyjęli radni. Za przyjęciem strategii głosowało 15 radnych, 2 wstrzymało się od głosu. Dokument przygotowali naukowcy z Uniwersytet Warszawskiego. Składa się on z 7 rozdziałów, które opisują m.in. główne problemy Łomży i cele strategiczne. “Najważniejsze, abyśmy wyszli ze średniej” - mówi wiceprezydent Łomży, Marcin Sroczyński. Praca ekspertów pokazała bowiem, że miasto jest na podobnym poziomie, co inne inne miasta w regionie – czyli nie ma plusów zachęcających do inwestowania.
Do największych problemów twórcy “Strategii promocji gospodarczej Łomży 2005-2010” zaliczają słabości w generowaniu i przekazie informacji, problem współpracy z instytucjami i przedsiębiorstwami zewnętrznymi oraz braki w zakresie wspierania przedsiębiorczości. Strategia wskazuje, ja te problemy niwelować. Jej opracowanie kosztowało 10 tys złotych.