eBilety w MPK wdroży Pixel
Niemal 620 tysięcy złotych będzie kosztowało nas wdrożenie w autobusach komunikacji miejskiej elektronicznych biletów. MPK wybrał najkorzystniejszą ofertę w drugim już przetargu. Podobnie jak na pierwszy przetarg z lutego ofertę złożyła tylko firma Pixel z Osielska. Poprzednim razem za usługę chciała niemal równy milion.
Bilet elektroniczny w autobusach MPK w Łomży ma zostać wdrożony w ramach realizacji dużego projektu na który miasto pozyskało unijne dofinansowanie w ramach RPO. Podstawowym jego elementem jest zakup 22 nowych autobusów, ale obejmuje on także przebudowę bazy MPK.
W stosunku do pierwotnego ogłoszenia trzykrotnie zmniejszono też liczbę elektronicznych kar, które mają zostać dostarczone do Łomży. Tym razem jest ich tylko 5 tysięcy. Mają to być tzw. karty bezstykowe, a ich posiadacz wsiadając do autobusu z zapisanej na karcie puli środków będzie miał potrącane za przejazd. MPK chce kupić także jedno stanowisko personalizacji kart – czyli miejsce gdzie będą one „produkowane”, oraz dwa stanowiska ich sprzedaży i doładowania (jedno w ratuszu, drugi w bazie MPK).
Zgodnie z ogłoszeniem wymagany termin dostawy i wdrożenia systemu wynosi pięć miesięcy od daty podpisania umowy, a to oznacza, że system tzw. Łomżyńskiej Karty Miejskiej ma szansę ruszyć dopiero do listopada.