(za)Drogie eBilety...
Niemal równy milion złotych chce firma Pixel za dostarczenie, zainstalowanie i wdrożenie w autobusach komunikacji miejskiej w Łomży systemu biletu elektronicznego. To jedyna oferta jaka złożono na przetarg. Na razie nie wiadomo, czy zostanie przyjęta. Trwa jej sprawdzanie pod względem formalnym, a i zaproponowana cena jest wyższa niż oczekiwano w MPK.
Bilet elektroniczny to spersonalizowana, czyli przypisana do konkretnej osoby karta, na której zapisane są pieniądze, które można wydać na przejazdy np. komunikacją miejską. I właśnie taki elektroniczny bilet Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji chce wdrożyć w Łomży. Przetarg, w którym dziś otwarto oferty obejmował, poza dostawą zainstalowaniem i uruchomieniem oprogramowania zarządzającego systemem biletu elektronicznego, także dostarczenie i uruchomienie jednego stanowiska personalizacji kart, dwóch stanowisk sprzedaży i doładowania kart, 4 czytników kontrolerskich oraz 15 tysięcy kart bezstykowych, które miałby być sprzedawane pasażerom. Za to wszystko firma Pixel z miejscowości Osielsko w województwie kujawsko-pomorskim chce 996 tysięcy 915 złotych brutto. Była to jedyna oferta jaka na przetarg wpłynęła.
Dodajmy, że wdrożenie biletu elektronicznego w autobusach MPK w Łomży odbywa się w ramach dużego projektu realizowanego z dofinansowaniem unijnym, którego podstawowym elementem jest zakup 22 nowych autobusów. Przetarg na te część zadania wygrała Scania, a jej autobusy mają w Łomży pojawić się już w kwietniu. Bilet elektroniczny będzie później... Zgodnie z ogłoszeniem przetargowym, zwycięzca miałby cztery miesiące od daty podpisania umowy, na dostawę i wdrożenia całego systemu.