Chcą nam zbudować bulwary...
Pięć firm z Warszawy, Gdańska i Szczecina złożyło oferty w konkursie na budowę pierwszego etapu „bulwarów łomżyńskich”. Do końca listopada 2012 roku przy Narwi w Łomży miało by powstać około pół kilometra ścieżek pieszej i rowerowej, port rzeczny i marina. Za wykonanie zadnia, które ma być dofinansowane ze środków unijnych w ramach regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego, firmy chcą od niespełna 14 do ponad 17 mln zł.
Przetarg na wyłonienie wykonawcy pierwszego etapu budowy bulwarów miasto ogłosiło w połowie lipca. W środę w ratuszu odbyło się otwarcie pięciu złożony ofert. Ta część prac specjalnej komisji przetargowej, która ma ocenić i wskazać najkorzystniejszą ofertę jest jawna. Bulwary w Łomży chcą budować warszawskie firmy Mostostal i Warbud, gdańskie Hydrobudowa i Nawimor oraz szczeciński Energopol. Najtańsza z ofert – Warbud-u – opiewa na kwotę niemal 13,75 mln zł, a najdroższa Nawimor-u na nieco ponad 17 mln zł.
Przypomnijmy docelowo bulwary mają się rozpościerać pomiędzy dwoma mostami, ale ze względu na ograniczone możliwości finansowe pracę będą dzielone na etapy. W tym pierwszym, którego dotyczy przetarg mają zostać zbudowane ścieżki piesza i rowerowa wzdłuż Narwi o długość ok 500 metrów, port rzeczny w okolicach ulic Żydowskiej, marina oraz obiekty dodatkowej infrastruktury takiej jak ulice dojazdowe i parkingi, hangar z warsztatem szkutniczym czy toaletami.
Na pierwszy z nich miasto ma otrzymać dofinansowanie z funduszy unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. Złożony przez miasto wniosek opiewał na ponad 27 mln zł. Dofinansowanie jakie Łomża ma na ten cel otrzymać – zgodnie z zapowiedziami Jacka Piorunak, członka zarządu województwa - ma wynieść ok 12 mln zł.
Wszystkie firmy składające oferty zobowiązały się w nich do wykonania zadania do 30 listopada 2012 roku. Zgodnie z zapowiedziami ratusza pierwsze prace „ziemne” przy budowie łomżyńskich bulwarów mogłyby ruszyć jeszcze w bieżącym roku.