Przejdź do treści Przejdź do menu
sobota, 25 marca 2023 napisz DONOS@

Mamy za mało pieniędzy na nowe autobusy...?

Volvo i Scania chcą sprzedać Łomży nowe autobusy komunikacji miejskiej. Oferty tych dwóch firm złożono w przetargu ogłoszonym przez samorząd na dostawę 22 fabrycznie nowych, niskopodłogowych i jednoczłonowych autobusów miejskich. Dziś w siedzibie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Łomży oficjalnie otwarto koperty... Niestety okazuje się, że wartości obu ofert są znacznie powyżej naszych oczekiwań.

Złożone oferty oscylują w granicach pomiędzy 28,5 - 30 mln zł. Tymczasem w ogłoszeniu przetargowy miasto podawało, że szacunkowa wartość zakupu opiewa na nieco powyżej 20 mln zł.
W tej chwili złożone oferty będą badane przez miejskich specjalistów czy spełniają oczekiwania zamawiającego. Po tym etapie trzeba będzie podjąć decyzję czy dołożyć pieniędzy, czy też może przetarg unieważnić i ogłosić nowy.

Przypomnijmy zakup 22 nowych autobusów komunikacji miejskiej jest częścią projektu „Rozbudowa i modernizacja systemu transportowego Łomży i okolic - etap II” na który miasto ma  otrzymać dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013. W ramach tego projektu jest już przebudowywana baza MPK przy ul. Spokojnej, a mają być jeszcze zakupione: system zarządzania i informacji, bilet elektroniczny i samochód techniczny do naprawy autobusów

Dodajmy, że cały program „modernizacji” łomżyńskiego MPK oszacowany był na 30 milionów złotych, a pozyskane dofinansowanie sięga 12,2 mln zł.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę