Usuwanie eternitu z dachów w Łomży będzie tańsze.
Mieszkańcy Łomży decydujący się na zmianę pokryć dachowych zawierających azbest w tym roku nie będą musieli już płacić za transport i unieszkodliwianie odpadów. Ta cześć inwestycji zostanie w całości sfinansowana przez samorząd miasta, który na to zadanie uzyskał dotację - 43,5 tys zł - z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku.
Właśnie został opublikowany regulamin określający jak ma wyglądać procedura przy pozbywaniu się azbestu z Łomży. Ze wsparcia miasta mogą korzystać zarówno osoby fizyczne, wspólnoty mieszkaniowe, jak i zarządcy budynków formalnie należących do miasta. Ważne jest by inwestycja związana z wymiana eternitu, ale także choćby elementów elewacji budynków zawierających azbest została zrealizowana do 31 grudnia 2010.
Oto „instrukcja” co należy zrobić, aby uzyskać pomoc w pozbyciu się groźnego azbestu.
1. Planujący wymianę pokryć dachowych i usunięcie eternitu występuje z wnioskiem do Prezydenta Miasta Łomża o dofinansowanie prac związanych z usunięciem azbestu. (wniosek można znaleźć w BIP)
2. pracownik Urzędu Miejskiego weryfikuje i przyjmuje wniosek,
3. wnioskodawca informowany jest o przyjęciu wniosku do realizacji,
4. Wnioskodawca demontuje wyroby zawierające azbest zatrudniając w tym celu podmiot uprawniony do prowadzenia prac związanych z usunięciem azbestu,
5. Podmiot demontujący wyroby składa je ofoliowane i oznakowane, na palecie, na działce Wnioskodawcy. Wnioskodawca informuje Wydział Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego o przygotowaniu odpadów do odbioru. (wniosek można znaleźć w BIP)
6. Wydział Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego po otrzymaniu informacji od Wnioskodawcy organizuje, w terminie 14 dni odbiór odpadów.