Raz jeszcze o używanych samochodach
Izba Skarbowa w Białymstoku przypomina, że według ustawy o podatku od towarów i usług używany środek transportu np. samochód osobowy to taki, który przejechał więcej niż 6 000 km a jednocześnie od momentu dopuszczenia go do użytku upłynęło więcej niż 6 miesięcy. Osoby chcące zarejestrować taki samochód w Polsce powinny zgłosić się do swojego urzędu skarbowego i złożyć wypełniony formularz VAT-24.
Do formularza trzeba dołączyć umowę kupna pojazdu lub fakturę, a także inne dokumenty jeżeli poświadczają one, że nie mamy do czynienia z wewnątrzwspólnotowym nabyciem towarów. Dokumenty te urząd skarbowy ma obowiązek zwrócić przy wydawanym zaświadczeniu.
W odpowiedzi na w/w wniosek, organ podatkowy w terminie 7 dni wydaje zaświadczenie (na formularzu VAT-25), że na wnioskodawcy nie ciąży obowiązek zapłaty podatku z tytułu przywozu danego środka transportu.
Złożenie wniosku VAT-24 podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł, a otrzymanie zaświadczenia VAT-25 – 150 zł.