Łomża cenniejsza niż CIN&CIN
Trzy marki z regionu „Mlekovita”, „Łaciete” i „Piątnica” znalazły się w pierwszej setce najcenniejszych polskich marek. Ranking po raz kolejny opublikował dziennik Rzeczpospolita. Na liście, ale dopiero w trzeciej setce, jest też „Łomża”. Co ciekawe wszystkie nasze marki w ciągu roku zyskały na wartości.
Najwyżej w rankingu jest „Mlekovita” – marka spółdzielni mleczarskiej z Wysokiego Mazowieckiego. Ta marka została sklasyfikowana na 13 miejscu wśród wszystkich 330 ocenianych. Wartość Mlekovity wyceniono na niemal 815 mln zł, co oznacza, że w ciągu kryzysowego roku zyskała 240 mln zł. Równie imponujący wzrost ma także marka „Łaciate” należąca do grajewskiego Mlekpolu. Wartość tej marki wyceniono na 301,7 mln zł (w 2008 roku było 222,2 mln zł) co daje jej 51 miejsce na liście. Kolejna cenna marka „Piątnica” - OSM w Piątnicy zajęła 60 miejsce (było 66). Jej wartość eksperci wycenili na 209 mln zł czyli o ponad 40 mln zł więcej niż w roku ubiegłym.
Na liście znajduje się także marka „Łomża”. Na tle mlecznych potęg z regionu jej wartość wydaje się jednak skromna – 27,8 mln zł. Niemniej wartość naszej piwnej marki wzrosła o 18% w stosunku do ubiegłorocznego rankingu, co pozwoliło jej przesunąć się o dziewięć punktów w górę. „Łomża” przeskoczyła m.in. markę „CIN&CIN”, której wartość teraz jest o 100 tys zł niższa, choć przed rokiem była ona o ponad 2,5 mln zł wyższa.
„Łomża” w rankingu mocy marek napojów alkoholowych zajmuje 14 miejsce – po Kasztelanie, a przez Królewskim.