poniedziałek, 19 listopada 2018 napisz DONOS@

Uwaga! Sezon na zabawki!

Grudzień to okres wielkich świątecznych zakupów. Rodzice, dziadkowie, a także ciocie i wujkowie, chcąc sprawić radość swoim milusińskim, masowo odwiedzają sklepy z zabawkami w poszukiwaniu podarków z „listów do Świętego Mikołaja”. Niestety okazuje się, że nie wszystkie zabawki nadają się dla dzieci. Z przeprowadzonych w tym roku badań Inspekcji Handlowej wynika, że połowa sprawdzanych zabawek nie spełniała wymogów w zakresie bezpieczeństwa.

Nieodpowiednią zabawką dziecko może się zadławić, skaleczyć, a nawet po uprzednim spożyciu – zatruć – ostrzegają pracownicy Inspekcji Handlowej. -  Przed dokonaniem takiego zakupu, powinniśmy się spokojnie zastanowić, do jakiego celu ma służyć dana zabawka (np. edukacyjna, funkcjonalna itp.) i czy wybrany przez nas model jest odpowiedni do stopnia rozwoju i zdolności manualnych dziecka. Niezwykle istotne jest też udostępnienie pełnych instrukcji użytkowania zabawki – znajdziemy tam zarówno zasady obsługi zabawki, jak i ostrzeżenia, których przestrzeganie eliminuje zagrożenia związane z użytkowaniem zabawki.

Inspekcja Handlowa przez cały rok prowadzi kontrole z zakresu bezpieczeństwa zabawek. Ich wyniki są wysoce niezadowalające. W bieżącym roku nieprawidłowości stwierdzono w 50% kontrolowanych placówek.
- Z uwagi na fakt, iż oferta sprzedażowa zabawek jest bardzo liczna, nie ma możliwości zbadania i oceny każdej z nich – podkreślają przedstawiciele Inspekcji. - W tej sytuacji wstępną selekcją przy zakupie powinna być obiektywna ocena osoby dorosłej, bowiem nie zawsze zabawka piękna i błyszcząca jest dla dziecka bezpieczna.

Prezent można zwrócić, ale tylko z internetu
Świąteczne zakupy powinny być dokonywane rozważnie – nie ma przepisów prawnych zobowiązujących sprzedawcę do odstąpienia od umowy, jeśli zakupiony towar nie posiada wad i posiada wszystkie właściwości, o których zapewniał sprzedawca. Natomiast w przypadku zakupu dokonanego drogą internetową można bez podania przyczyny zwrócić towar w ciągu 10 dni od zawarcia umowy.

W przypadku problemów związanych z reklamacji towaru, usługi, bądź zwrotem towaru zakupionego na odległość pomocy udziela:  Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Białymstoku Delegatura w Łomży ul. Księcia Janusza I1,18-400 Łomża, tel.: 0-86-216-51-54, 0-86-216-72-55.

181019011825.gif

 
181116110919.gif
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę