Przejdź do treści Przejdź do menu
środa, 22 marca 2023 napisz DONOS@

„Rzeczpospolita” - Koniec anonimowości w internecie?

14 milionów Polaków korzystających z sieci nie może spać spokojnie. Policja, CBA i ABW chcą mieć prawo śledzenia ich działań - pisze „Rzeczpospolita”. Gazeta wyjaśnia, że policja i służby specjalne chcą, żeby portale i witryny gromadziły dane o internautach i ich działaniach na potrzeby ewentualnych śledztw. Służby miałyby dostęp do tych informacji przez 24 godziny na dobę, zdalnie, bez wiedzy i na koszt właścicieli witryn.

Według informacji „Rzeczpospolitej”, pomysł inwigilacji działań internautów powstał w czerwcu na spotkaniu w MSWiA. Jak dowiedziała się gazeta, udział w nim wzięli między innymi przedstawiciele Komendy Głównej Policji, Straży Granicznej, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego i MSWiA. Powstała wówczas grupa robocza ma wprowadzić zmiany do nowelizowanej ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Dane miałyby być gromadzone - według nieoficjalnych informacji „Rzeczpospolitej” - przez pięć lat. Obowiązek ten spocząłby na firmach zarządzających komunikatorami internetowymi, witrynami z blogami oraz forami dyskusyjnymi. Organy ścigania zainteresowane są informacjami o aktywnych działaniach internautów. Archiwizowano by wszystkie dane, jakie zostawiają oni i ich komputery w sieci.

„Rzeczpospolita” zauważa, że 48 proc. gospodarstw domowych w Polsce ma dostęp do Internetu.

zobacz: „Rzeczpospolita” - Czy to koniec anonimowości w Internecie?

 

210204100642.gif

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę