poniedziałek, 14 października 2019 napisz DONOS@

Łomżyńska Filharmonia Kameralna jak Opera w Sydney

Unoszące się dynamicznie w górę skrzydła przypominają najsłynniejszy gmach operowy świata w Australii i nawiązują do zarysu zwielokrotnionej harfy. Taki ascetyczny i symboliczny, a zarazem klarowny i przestrzenny projekt nowego logo dla Filharmonii Kameralnej w Łomży spośród 58 propozycji wybrało muzyczno-plastyczne jury pod przewodnictwem dyrygenta i dyrektora Jana Miłosza Zarzyckiego. Jurorzy wybrali projekt Mileny Jankowskiej, uczennicy czwartej klasy Liceum Plastycznego im. Wojciecha Kossaka w Łomży.

Jan Miłosz Zarzycki, dyrektor Filharmonii Kameralnej w Łomży, z nowym logiem
Jan Miłosz Zarzycki, dyrektor Filharmonii Kameralnej w Łomży, z nowym logiem
Jurorzy: St. Kędzielawski, L. Radziwanowicz, J.M. Zarzycki, E. Kaszuba, J. Zugaj, W. Wasik i A. Mieczkowski
Jurorzy: St. Kędzielawski, L. Radziwanowicz, J.M. Zarzycki, E. Kaszuba, J. Zugaj, W. Wasik i A. Mieczkowski

Po otrzymaniu sali widowiskowej Urzędu Wojewódzkiego przy ul. Nowej i zmianie po 30 latach w ubiegłym roku nazwy z Łomżyńskiej Orkiestry Kameralnej na Filharmonię Kameralną przyszedł czas na zmianę dotychczasowego logo. W tym celu poproszono uczniów klas trzecich i czwartych „Plastyka”o projekty znaku firmowego wielce zasłużonej dla życia artystycznego instytucji muzycznej.
Jury konkursu na nowe logo miało twardy orzech do zgryzienia i niemal do końca nie było pewne, która z zakwalifikowanych prac zwycięży. Gorąca dyskusja rozgorzała zwłaszcza pod koniec, gdy już wyłoniono cztery najciekawsze prace, których autorami są: Aneta Szabłowska, Sylwia Niedźwiedzka, Łukasz Kędzielawski i Milena Jankowska.
Do finału wszedł przedstawiony na wstępie projekt Mileny i praca Łukasza. Czwartoklasista „Plastyka” zaproponował lekko falujące jak pięciolinia albo nitka Narwi pasma przypominające struny instrumentu, zza których po obu stronach wyłaniają się ustawione schodkowo klawisze pianina. Początkowo większość jurorów przychylała się do opinii przewodniczącego jury, że ciekawsza jest praca Łukasza, ale po dyskusji z przybyłymi na prezentację dziennikarzami część komisji zmieniła zdanie. Przeważył pogląd, że logo powinno być raczej czytelne niż misterne, a przede wszystkim – praktyczne w eksploatacji, aby nie mnożyć problemów technicznych.
Nie zmienił zdania plastyk Antoni Mieczkowski, który od początku przekonywał o walorach pracy chłopca; jednak Stanisław Kędzielawski i Lidia Radziwanowicz z „Plastyka” oraz muzycy Wiesław Wasik i Jan Zugaj wybrali projekt Mileny. Dyrektorowi Janowi M. Zarzyckiemu i Ewie Kaszubie z biura kameralistów podobały się obie propozycje, dlatego powstrzymali się od głosu. 
- Teraz projekt logo zostanie przekazany profesjonalnemu grafikowi z grona profesorów Liceum Plastycznego, który opracuje je na potrzeby m.in. naszego papieru firmowego, plakatów i programów – zapowiada dyrektor Jan Milosz Zarzycki. - A dla zwyciężczyni konkursu Mileny Jankowskiej w nagrodę mamy odtwarzacz mp4 i zaproszenie dla jej klasy maturalnej na koncert w czwartek 2 kwietnia o godz. 18.30 w sali Filharmonii Kameralnej przy ul. Nowej. Gwiazdą tego pięknego koncertu będzie Ewa Uryga, wspaniale interpretująca pieśni gospel.

Mirosław R. Derewońko

190729010534.gif

 
Zobacz także
180410021817.gif
190904015236.gif
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę