Przejdź do treści Przejdź do menu
sobota, 20 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Miliony na alkohol

Główne zdjęcie
fot. archiwum

Bez mała 40 milionów złotych - na tyle wartość sprzedawanych w mieście alkoholi oszacowali sami przedsiębiorcy działający w tej branży. Po przeliczeniu „na główkę” mieszkańca wychodzi, że każdy z tubylców – także niemowlak, dziecko, starzec i abstynent – w ubiegłym roku na procentowe trunki wydał po ok. 650 zł. Zdecydowana większość z tych pieniędzy została przepuszczona na „alkohole lekkie” i piwa.

Roczna wartość sprzedaży napojów alkoholowych z danego roku stanowi podstawę obliczenia wysokości opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w roku następnym. Stąd każdy z przedsiębiorców działających w alkoholowej branży raz do roku musi poinformować ratusz o obrotach. Jest się czym chwalić. Najwięcej pieniędzy wydawaliśmy na napoje do 4,5% alkoholu oraz piwo. W ubiegłym roku na ten cel poszło blisko 26 mln zł, przy czym blisko 24 mln wydaliśmy w sklepach (23.896.461 zł) W gastronomii - choć i tu piwo jest najpopularniejsze- obroty tymi trunkami nie sięgnęły nawet 2 mln zł (1.973.190 zł)

Na drugim miejscu pod względem popularności i przychodów sprzedawców stanowią alkohole mocne czyli wódki i pokrewne trunki... Ogólna wartość sprzedaży w tej grupie przekroczyła w ubiegłym roku 11 mln zł, przy czym na sklepy  przypada aż 10 mln 675 tys 114 zł. Pozostałe -  niespełna 600 tys zł - to wartość tych trunków sprzedanych w lokalach gastronomicznych.

Od lat najmniejszą popularnością cieszą napoje o zawartości alkoholu od 4,5% do 18% - czyli przede wszystkim wina. Cały ten rynek wart jest raptem 2 mln 350 tys zł. (w sklepach: 2.185.605 zł, w gastronomii: 164.933 zł)

Porównując dane z kilku lat wynika, że w Łomży spadła wartość sprzedawanych alkoholi mocnych. W ubiegłym roku na ten cel mieszkańcy wydali o 2 mln zł mniej niż w 2007 roku i o 3 mln zł mniej niż w 2006 roku. Mniej więcej o tyle samo wzrosła za to wartość sprzedawanego piwa. W 2007 roku na ten cel poszło z naszych kieszeni o ponad 2 mln zł mniej niż w 2008 roku.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę