Przejdź do treści Przejdź do menu
czwartek, 25 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Centrum dystrybucji mleka?

Główne zdjęcie
Spotkanie branży mleczarskiej w PUW w Białymstoku

W marcu powinny być gotowe propozycje dotyczące konsolidacji branży mleczarskiej w Polsce, wypracowane przez zespół powołany przy ministrze rolnictwa. Mają to być m.in. pomysły na poprawę dystrybucji przez samych producentów, bo cena skupu mleka spada, a w sklepach ceny produktów prawie się nie zmieniają. Przedstawiciele branży mleczarskiej oceniają, że w niektórych asortymentach marże sięgają 100 proc.

Zmianom w przemyśle mleczarskim, w tym działaniom konsolidacyjnym w branży, poświęcone było spotkanie, które odbyło się w piątek w Urzędzie Wojewódzkim w Białymstoku. Wzięli w nim udział m.in. przedstawiciele podlaskich spółdzielni mleczarskich, resortu rolnictwa i rozwoju wsi, a także Agencji Rynku Rolnego.
Prezes Agencji Rynku Rolnego Władysław Łukasik powiedział, że możliwa byłaby zmiana zapisów o przeznaczeniu pieniędzy z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich (PROW) na działania w branży mleczarskiej, jeśli takie będą wnioski ministerialnego zespołu, zatwierdzone potem przez ministra.
Łukasik jako jedną z możliwości wymienił tworzenie dużych centrów dystrybucji. „Wstępnie jest rozważane, że kilka w kraju takich centrów mogłoby powstać. Jakie parametry powinny być spełnione, aby to centrum mogło być objęte wsparciem, trwają dyskusje” - powiedział Łukasik.

Wicewojewoda podlaski Wojciech Dzierzgowski (PSL) ocenił, że w tym regionie, znanym z produkcji mleka, wystarczyłoby jedno duże centrum.

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę