Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 19 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Podlaskie zniknie?

- Nie ma się co oszukiwać - województwo podlaskie to twór sztuczny. Sklejony z co najmniej trzech, średnio zresztą do siebie pasujących, części – pisze na łamach Gazety Wyborczej Jakub Medek i proponuje ...zmianę nazwy województwa na „północno-wschodnie”. „Kurp spod Łomży czy mieszkaniec Suwalszczyzny nigdy nie będzie się czuł Podlasianinem. Podlasianin nigdy nie będzie się utożsamiał ze wschodnim Mazowszem. (…) Określanie naszej małej ojczyzny mianem Podlasia jest głębokim nieporozumieniem.”

„Większa część tej historycznej (Podlasie – dop. red) krainy znajduje się dziś w województwach lubelskim i mazowieckim. Nawet sama stolica województwa leży na samej granicy historycznego Podlasia. A dla Łomży czy Suwałk takie określenie jest śmieszne. Pozostaje więc Podlaskie - nazwa urzędowa. Ale nie dość, że źródłosłów ma pechowy, to jeszcze nie brzmi poważniej.
Może w tej sytuacji, przy okazji prowadzonych właśnie prac nad strategią promocji województwa, należałoby się zastanowić nad zupełnie nową nazwą. Taką, która zamiast dzielić, zacznie nas łączyć. (...) Skoro jesteśmy sztucznym tworem, to i nazwę możemy mieć sztuczną, byle była dobra. Byle integrowała. Byle stanowiła powód do dumy. I wspólny mianownik.”
Autor proponuje jako nową nazwę: województwo północno-wschodnie. „Północny Wschód. W tej nazwie, z pozoru bezdusznie urzędowej, i egzotyka jest, i nowoczesność. Odległości, przyroda, gościnność i mądrzy ludzie. To wszystko, co mamy w regionie.”

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę