Przejdź do treści Przejdź do menu
sobota, 20 kwietnia 2024 napisz DONOS@
wiadomość pochodzi z www.radio.bialystok.pl

Coraz droższa opera

Opera i Filharmonia Podlaska w ciągu 4 lat podrożała czterokrotnie. Miała kosztować 50 mln złotych. Dziś mówi się o 200 i nie wiadomo czy jest to kwota ostateczna.


Zespół projektowy z Warszawy pracujący pod kierunkiem prof. Marka Budzyńskiego przedstawił zarządowi województwa nowy kosztorys. Aktualizację kosztorysu zamówił marszałek województwa po tym, gdy firmy startujące w przetargu na dokończenie inwestycji zażądały dwa razy więcej pieniędzy niż przygotował samorząd województwa. Zarząd miał nadzieję, że uda się mu dokończyć operę za 100 mln.

Nieoficjalnie wiadomo, że zarząd województwa będzie musiał dołożyć około 50-ciu milionów złotych. Z pewnością tych pieniędzy nie uzyska z dotychczasowego źródła - unijnego programu Infrastruktura i Środowisko.

Marszałek Jarosław Dworzański rozmawiał o tym z ministrem kultury Bogdanem Zdrojewskim podczas jego wizyty w Domu Pracy Twórczej nad Wigrami i jak twierdzi uzyskał zapewnienie o pomocy.

Nie wiadomo, skąd pochodzić miałoby dodatkowych kilkadziesiąt milionów złotych. Niemożliwe jest dofinansowanie wprost z budżetu ministerstwa kultury. Za kilka dni ogłoszony ma być przetarg rozpisany na szczegółowe prace - co w założeniu obniżyć ma koszty.

Gdy podpisywano 4 lata temu pierwsze porozumienie w sprawie budowy - opera kosztować miała 50 mln złotych. Już zarząd województwa wydał 46 mln. Nie wiadomo, czy w 2011 - przy przecinaniu wstęgi - suma wydatków nie przekroczy podawanych dziś nieoficjalnie 200 mln.

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę