Wakacyjną wycieczkę można zareklamować
- Jeżeli podczas wakacyjnego wyjazdu deklarowane przez organizatora warunki zakwaterowania lub pobytu nie odpowiadają tym, które zostały opisane w umowie można taką usługę reklamować- przypomina Leszek Mironiuk rzecznik prasowy Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Białymstoku. Wśród informacji, które warto sobie przyswoić przed wakacyjną wycieczką jest także ta, że okresie 20 dni przed datą wyjazdu cena ustalona w umowie nie może być już podwyższona.
- Pilot ma obowiązek pisemnego potwierdzenia złożenia reklamacji. W wypadku odmowy uwzględnienia reklamacji organizator turystyki jest obowiązany szczegółowo uzasadnić na piśmie przyczyny odmowy – dodaje Mironiuk.
Jeżeli nie będzie reakcji ze strony organizatora konsument ma prawo zwrócić się do organizatora na piśmie. Jeżeli przedsiębiorca nie ustosunkuje się do reklamacji, w terminie 30 dni od dnia zakończenia imprezy turystycznej, a w wypadku zgłoszenia tej reklamacji po zakończeniu imprezy turystycznej w terminie 30 dni od jej złożenia, uważa się, że uznał reklamację za uzasadnioną.
- Mając na uwadze to, iż „sprawa może mieć swój finał w sądzie” turysta, który uważa, iż usługa świadczona była niezgodna z zakupioną powinien zadbać o materiał dowodowy, który pomoże mu dochodzić swoich praw. Wskazane byłoby więc wykonanie zdjęć lub sfilmowanie wszystkiego co potwierdza niezgodność z umową – radzi rzecznik prasowy WIIH.
W sposób szczegółowy kwestie te uregulowane zostały w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997r. o usługach turystycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2004r., Nr 133, poz. 2268). Pomocy w zakresie interpretacji umów i porady prawne dotyczące dochodzenia roszczeń w zakresie usług turystycznych konsumenci mogą uzyskać w centrali lub delegaturach Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej.