Polska Wschodnia informatyzowana i „sprzedawana”
Do 2015 roku - 90 proc. mieszkańców Polski Wschodniej będzie miało dostęp do bardzo dobrego, taniego internetu – nadzieję, że tak będzie wyraża wiceminister rozwoju regionalnego Krzysztof Hetman. Wczoraj, w zastępstwie swojej szefowej, odwiedził on Białystok by o rządowej rozwoju najbiedniejszych regionów kraju powiedzieć samorządowcom i przedsiębiorcom. Wiceminister zapowiedział także, że Polska Wschodnia będzie „sprzedawana” jako dobre miejsce do inwestycji i robienia biznesu, a odpowiednia akcja reklamowa ma kosztować 20 mln euro.
Jak powiedział, główne priorytety strategii rozwoju Polski Wschodniej to dostępność komunikacyjna regionu. Ale jest także m.in. 27 projektów szkół wyższych, budowa parków technologicznych i przygotowanie terenów pod inwestycje. Wiceminister wymienił też „bezprecedensowy w skali Unii Europejskiej” projekt wart 300 mln euro, dotyczący rozwoju sieci internetowej w tej części kraju.
Poinformował, że w przyszłym tygodniu zostanie podpisana umowa z konsorcjum, które wygrało przetarg na wykonanie studium wykonalności. Ma być ono gotowe na przełomie 2008-2009 roku.
„Miejmy nadzieję, że w 2013-2015 roku 100 proc. przedsiębiorców będzie miało dostęp do bardzo dobrego, taniego internetu. Zakładamy, że 90 proc. mieszkańców Polski Wschodniej będzie miało dostęp do takiego internetu” - dodał.
Polska Wschodnia to województwa: warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, podkarpackie i świętokrzyskie.