piątek, 18 października 2019 napisz DONOS@

Przedświąteczne ostrzeżenia

Trwa „gorący”, przedświąteczny tydzień. Czas w którym większość z nas zajęta jest z jednej strony sprawami przyziemnymi – zakupy i porządki, z drugiej zaś tymi duchowymi... rozważając śmierć i zmartwychwstanie Jezusa zastanawiamy się nad własnym życiem. Niestety gorący okres ten wykorzystują również złodzieje, włamywacze, rabusie i...

- Złodziej może być praktycznie wszędzie – ostrzegają policjanci. - W zatłoczonym autobusie, na dworcu, w sklepie i na bazarze. Czeka tylko na okazję żeby nas okraść, więc nie powinniśmy stwarzać takiej okazji – podkreśla mł. asp. Kamil Tomaszczuk z zespołu prasowego KWP w Białymstoku. - Pozostawiony w koszyku lub na ladzie portfel, niedomknięta torebka, niepotrzebne afiszowanie się większa ilością pieniędzy jest swoistym zaproszeniem dla przestępcy - dodaje.

Przed gorączką przedświątecznych zakupów ostrzega także Inspekcja Handlowa. Inspektorzy podpowiadają, co można zrobić aby uniknąć kłopotów w trakcie robienia przedświątecznych zakupów:
1 . TOWARY SPOŻYWCZE – SPRAWDZIĆ CZY NIE SĄ PRZETERMINOWANE
W przypadku towarów spożywczych warto zwracać uwagę na datę przydatności do spożycia, a w przypadku wędlin i mięs na ich kolor i konsystencję

2.  PYTAĆ
W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących towaru konsument ma prawo pytać sprzedawcę, a ten ma obowiązek udzielić informacji dotyczących towaru, co więcej w sytuacji kiedy zapewni konsumenta o właściwościach towaru, których towar nie posiada może to być podstawą do reklamowania towaru z tytułu niezgodności z umową i ewentualnego odstąpienia od umowy.
Dokonując zakupów warto również zapytać, czy dany towar można będzie zwrócić, czy też wymienić. Sprzedawca, który zgodzi się na możliwość wymiany lub zwrotu towaru jest taką umową związany.
 
3. PORÓWNYWAĆ CENY
Kontrole prowadzone przez Inspekcję Handlową wykazały, że zdarzają się przypadki umieszczania informacji, że towar jest sprzedawany w cenie promocyjnej, mimo iż de facto nie doszło do obniżenia jego ceny.

6. DOWÓD ZAKUPU - PARAGON
Kupując jakikolwiek towar żądajmy potwierdzenia dokonania zakupu. Takim dowodem zakupu może być paragon, ale może też być nim zwykła kartka z nazwą towaru, jego ceną i podpisem sprzedawcy. Może to ułatwić reklamację, dochodzenie sprawy przed sądem i pozwala uniknąć sporu co do wysokości ceny zakupu. Sprzedawca ma obowiązek wydania dowodu zakupu.
W razie jakichkolwiek problemów związanych z zakupem towarów konsument może zwrócić się z pytaniem do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Białymstoku. Pod nr tel. (085) 742-80-52 dyżurują od poniedziałku do piątku inspektorzy, którzy udzielają bezpłatnych porad prawnych. Pod tym samym numerem telefonu konsumenci mogą również zgłaszać informacje dotyczące nieprawidłowości z którymi spotykają się w trakcie kupowania towarów.
190729010534.gif

 
190904015236.gif
180410021817.gif
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę