Przejdź do treści Przejdź do menu
sobota, 20 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Transportowcy żądają całodobowego ruchu ciężarówek przez Łomżę

Skrócenie z ośmiu do pięciu godzin nocnego zakazu ruchu ciężarówek przez Łomżę nie zadowala właścicieli firm transportowych. Przewodniczący Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Transportu Drogowego właśnie skierował w tej sprawie list do ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka. Napisał w nim, że „przewoźnicy i inni przedsiębiorcy korzystający z przewozu drogowego stają się po raz kolejny zakładnikami partykularnych interesów wąskiej grupy społecznej, jaką są tym razem mieszkańcy centrum Łomży”. Transportowcy żądają od ministra zmuszenia wojewody podlaskiego do usunięcia znaków zakazujących nocnego przejazdu ciężarówek przez Łomżę.

- Od kilku miesięcy przedsiębiorcy wykonujący transport drogowy oraz inne podmioty wykonujące przewozy na potrzeby własne mają do czynienia z sytuacją nie mieszczącą się w standardach nowoczesnego europejskiego państwa o systemie gospodarki wolnorynkowej – tak list do ministra zaczyna Bolesław Milewski przewodniczący OZPTD. Jak pisze związane jest to z nocnym brakiem  przejezdności dróg krajowych przechodzących przez Łomżę, na skutek decyzji prezydenta miasta. Milewski podkreśla, że cierpią na tym przedsiębiorcy  korzystający z przewozu drogowego, ale „ofiarą nieudolnych prób rozwiązywania problemów lokalnej społeczności są także ich pracownicy – kierowcy, zmuszeni do nieuzasadnionego kilkugodzinnego postoju w oczekiwaniu na przejazd przez Łomżę. Postój ten, ze względu na brak parkingów i związanej z nimi niezbędnej infrastruktury sanitarnej, odbywa się w niehumanitarnych warunkach urągających ludzkiej godności”.
Ostrzegają też, że brak stanowczej reakcji w sprawie ograniczeń w Łomży może spowodować, że podobne zakazy pojawić się będą także w innych miastach. Transportowcy dodają przy tym, że „problem Łomży to także problem wielu innych miast polskich, gdzie od lat administracja rządowa zaniedbywała rozwiązania o charakterze inwestycyjnym polegającym na budowie obwodnic oraz rozwoju alternatywnej sieci drogowej.”
Oczekujemy od Pana niezwłocznego podjęcia wszelkich możliwych działań mających na celu rozwiązanie tej sytuacji, a w szczególności spowodowania właściwego działania przedstawiciela Rządu w terenie, jakim jest wojewoda. (...) Wojewoda ma w tym zakresie stosowne kompetencje – może nakazać zmianę istniejącej organizacji ruchu – pisze w liście do ministra Grabarczyka Bolesław Milewski. - Brak zdecydowanych działań, dokonywanie kilkumiesięcznych konsultacji i rozmów bardzo źle świadczy o decyzyjności terenowej administracji rządowej oraz wskazywać może na lekceważenie problemu także na szczeblu centralnym - dodaje.

Przypomnijmy nocny zakaz jazdy ciężarówek o masie powyżej 10 ton przez Łomżę został wprowadzony w listopadzie ubiegłego roku. Początkowo obowiązywał on do 22.00 do 6.00, ale w ostatni piątek został skrócony. Teraz przez miasto ciężarówki nie mogą przejeżdżać do godziny 24.00 do godziny 5.00

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę