Przejdź do treści Przejdź do menu
wtorek, 16 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Czekają na osądzenie

Najwcześniej za kilka miesięcy będzie możliwe rozpoczęcie procesu sądowego w sprawie tzw. afery hipermarketowej. Chodzi o rozwikłaną przez Prokuraturę Apelacyjną w Lublinie sprawę nieprawidłowości przy lokalizacji dużych centrów handlowych w Łomży i Białymstoku. Wśród kilkunastu osób przeciwko którym skierowano akt oskarżenia jest m.in. były architekt miejski Łomży któremu zarzucono przyjęcie łapówek.


Sąd Okręgowy w Ostrołęce do którego ostatecznie, po wyłączeniu się sędziów z Białegostoku, skierowano sprawę zapoznaje się z przesłanymi aktami. Decyzja o tym kiedy sprawa będzie miała szansę trafić na wokandę zapadnie najwcześniej za miesiąc. Sama rozprawa zacznie się nie wcześniej niż za trzy – cztery miesiące – wyjaśniał sędzia Jerzy Pałka rzecznik prasowy ostrołęckiego sądu.

Przypomnijmy łomżyński wątek sprawy dotyczy nieprawidłowości przy lokalizacji hipermarketu przy skrzyżowaniu ulic Sikorskiego i Zawadzkiej. Aktem oskarżenia objęty jest m.in. były architekt miejski Łomży Andrzej Z. i przedstawiciel firmy Echo Investment Marek P. Z ustaleń prokuratury wynika, że ówczesny wysoki urzędnik ratusza miał trzykrotnie (w okresie październik 2003 – wrzesień 2005) przyjmować łapówki od przedstawicieli tej firmy. Łącznie miało to być 14 tys zł.
Obaj przyznali się do zarzucanych im czynów i złożyli wnioski o dobrowolne poddanie się karze wyjaśniała w chwili wysłania akt sprawy do sądu prokurator  Ewa Piotrowska z Prokuratury Apelacyjnej w Lublinie.    

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę