Przejdź do treści Przejdź do menu
czwartek, 18 kwietnia 2024 napisz DONOS@
Sprawdź, jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym i przekonaj klientów do zakupów. Poznaj wskazówki i cechy atrakcyjnej prezentacji oferty w sieci.

Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym?

Według danych raportu Gemius wciąż 27% polskich internautów nie kupuje online. Jednym z najczęściej wskazywanych powodów jest brak możliwości obejrzenia towaru przed finalizacją transakcji. To jedna z kluczowych różnic pomiędzy handlem internetowym a tradycyjnym. Jak więc sprzedawca może oddziaływać na potencjalnych klientów w sieci? Otóż w przypadku e-sklepów zmysły takie jak dotyk, słuch i zapach musi zastąpić słowo pisane, czyli przede wszystkim opisy produktów. Jak je tworzyć, aby przekonać konsumenta do zakupu? Przeczytaj i sprawdź!

Opisy produktów w e-commerce – dlaczego warto je tworzyć?

Cena to tylko jeden z wielu czynników, który może wpłynąć na decyzje zakupowe konsumentów. W sklepach stacjonarnych dużą rolę w budowaniu zainteresowania określonym produktem odgrywa prezentacja sprzedawcy czy sama witryna sklepowa. W e-commerce potrzeba czegoś więcej. W końcu jednym z powodów unikania zakupów online jest chęć wcześniejszego obejrzenia towaru.

Jeśli prowadzisz sklep internetowy i chcesz przekonać niezdecydowanych, to musisz postawić na atrakcyjną prezentację asortymentu. Aby wyróżnić się na tle konkurencji, należy poza nowoczesnym szablonem, korzystną ofertą czy sprawną obsługą klientów, zainwestować też w unikalne opisy produktów. Bez tego inne Twoje starania mogą pójść na marne.

Dlaczego opis produktu w e-sklepie jest tak ważny? Otóż spełnia on kilka niezwykle ważnych funkcji:

  • zachęca do zakupu – wykorzystując język korzyści, atrakcyjnie przedstawia kluczowe zalety oferty i odgrywa rolę nienachalnej, ale skutecznej reklamy;

  • wyczerpująco informuje o towarze – dokładnie, fachowo i przy tym obrazowo opisuje dostępne na stronie produkty lub usługi, tak aby udostępnić potencjalnemu klientowi wszelkie potrzebne dane i szczegóły;

  • wspomaga pozycjonowanie – poprzez użyte słowa kluczowe ułatwia odnalezienie sklepu internetowego lub karty produktu na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Dla internetowych konsumentów – którzy stanowią już 77% internautów w Polsce (według raportu Gemius) – opisy produktów są kluczowym czynnikiem, który wpływa na ich decyzje zakupowe. Dlatego, jeśli chcesz zwiększyć ruch na stronie e-sklepu i poprawić współczynnik konwersji (liczby pożądanych działań ze strony odbiorców) musisz postawić na unikalną prezentację oferty. Nie tylko zastąpi ona realnego sprzedawcę, ale też zmniejszy ryzyko zwrotu zakupionego towaru.

obraz_1.jpg

Jak tworzyć opisy produktów w sklepie online, które sprzedają?

Wiesz, co sprzedajesz i chcesz o tym opowiedzieć klientom? Zadbaj o unikalne i skuteczne opisy w sklepie internetowym. Pamiętaj przy tym o kilku wskazówkach, którymi warto się kierować. W końcu im lepsza prezentacja oferty, tym większa szansa, że klient nie tylko z niej skorzysta, ale też zostanie z Twoją marką na dłużej.

A jeśli dopiero myślisz, o przeniesieniu sprzedaży do sieci, to sprawdź już teraz ofertę doradców internetowych na stronie wenet.pl/oferta/sklepy-internetowe i zyskaj wsparcie dla Twojego biznesu.

1. Zacznij od wskazania grupy docelowej

Znasz zasadę, że jeśli coś jest dla wszystkich, to zwykle nikogo nie interesuje? Tak jest też w przypadku Twojej oferty!

Dlatego tworząc opisy produktów, musisz myśleć o konkretnych odbiorcach, którzy z dużym prawdopodobieństwem zamienią się w klientów. Weź pod uwagę charakterystykę oferowanego asortymentu oraz branży. Przeanalizuj, kto odwiedza Twój sklep internetowy i rozpoznaj potrzeby oraz oczekiwania użytkowników. W ten sposób wskażesz swoją grupę docelową.

Dużym ułatwieniem może okazać się też opisanie persony klientów. Wszystko to pomoże Ci dopasować formę oraz język przekazu do kupujących.

2. Pisz językiem korzyści

Jako sprzedawca musisz zdawać sobie sprawę, że internauci nie szukają konkretnych produktów czy usług, a odpowiedzi na swoje potrzeby, oczekiwania czy problemy. Zachęcisz klientów do zakupu, jeśli przekonasz ich, że dzięki Twojej ofercie zyskają określoną wartość np. zaoszczędzą pieniądze czy zrealizują marzenia. W tym pomoże Ci zaś język korzyści.

Nazywany jest również językiem konkretów, ponieważ każdą wskazaną w opisie produktu zaletę musisz potwierdzić dowodami. Unikaj przy tym utartych sformułowań i klisz. W końcu celem tego rodzaju tekstów sprzedażowych jest rozwianie wszelkich obiekcji konsumentów przed zakupem. Nie zapominaj jednak o oddziaływaniu na emocje.

3. Podaj kluczowe informacje o produkcie

Hasła sprzedażowe, wezwania do działania czy slogany o promocjach i rabatach na nic się zdadzą, jeśli w opisie nie zawrzesz najważniejszych informacji o samym produkcie. Rzetelność i wyczerpująca prezentacja to klucz do sukcesu. Oczywiście wszelkie dane dotyczące konkretnych parametrów warto przedstawić w interesującej dla odbiorców formie.

Co to właściwie oznacza? Nie przesadzaj z oficjalnym językiem czy branżowymi określeniami. Lepiej pisz prosto i zrozumiale dla każdego. Nie bój się wykorzystywać dynamicznych określeń, ale nie obiecuj więcej, niż możesz zapewnić – pamiętaj, że nikt nie dzieli się swoimi opiniami tak chętnie, jak niezadowolony klient.

4. Dobierz właściwe słowa kluczowe

Opisy produktów – tak jak inne wartościowe treści na stronie – wspierają pozycjonowanie sklepu internetowego. Ale tylko, gdy zawierają odpowiednie słowa kluczowe, które są ważne z punktu widzenia SEO. Dzięki umieszczonym w tekstach frazom wyszukiwarka lepiej oceni witrynę i może wyświetlić ją wyżej w wynikach wyszukiwania. A to sprawi, że internauta szybciej dotrze do Twojej oferty.

Od razu wyjaśnijmy wątpliwości – właściwe słowa kluczowe to takie, które są związane z branżą i ofertą e-sklepu oraz cieszą się popularnością wśród użytkowników. Do ich znalezienia możesz wykorzystać dostępne w sieci narzędzia np. Senuto. Frazy należy stosować w opisach, nagłówkach i tytułach, ale można je uzupełnić synonimami czy wyrazami bliskoznacznymi.

5. Zadbaj o atrakcyjną treść i formę

Dobre opisy produktów w sklepie internetowym:

  • są czytelne i przejrzyste dzięki np. akapitom,

  • mają odpowiednią długość i właściwy tytuł,

  • oddziałują na wyobraźnię oraz emocje kupujących,

  • zawierają wyróżniki np. pogrubienia i elementy wizualne,

  • przedstawiają najważniejsze cechy i zalety oferty,

  • rozwiewają wątpliwości potencjalnych klientów,

  • wykorzystują atrakcyjne komunikaty sprzedażowe,

  • wyświetlają się na szybko ładującej się stronie WWW.

Przy ich tworzeniu unikaj nadmiaru słów kluczowych, kopiowania treści od producentów czy hurtowni oraz błędów językowych lub usterek stylistycznych.

Jak prezentować produkty w sklepie internetowym? Podsumowanie

Tym, co przekona klienta do zakupu w Twoim sklepie online, może okazać się unikalny opis produktu. Jednak na dobrą prezentację oferty składa się zdecydowanie więcej. Aby wzbudzić zainteresowanie u kupujących, musisz zadbać też o atrakcyjne zdjęcia, przykuwające uwagę tytuły czy odpowiednio zoptymalizowaną kartę produktową. Użytkownicy zwrócą też uwagę na:

  • angażujące wezwania do działania (CTA),

  • informacje o cenie i ofercie promocyjnej,

  • dane dotyczące dostawy, płatności i zwrotów,

  • komentarze, recenzje i opinie innych klientów.

Olbrzymia konkurencja na rynku e-commerce sprawia, że liczba czynników, o które musisz zadbać, aby poprawić widoczność oferty, jest coraz większa. Jeżeli więc dopiero planujesz inwestycję w sklep internetowy, to podejmij współpracę ze specjalistami. Z WeNet zyskasz rozwiązania, które pomogą Ci działać w e-handlu i rozwijać działalność w sieci.

Doradcy internetowi zapewniają wszystko, czego potrzebujesz, aby docierać do kupujących online – od nowoczesnego projektu, przez dopasowany do oczekiwań sklep PrestaShop na własność, po domenę, certyfikat SSL, hosting oraz wymagane regulaminy w jednym pakiecie. Postaw na atrakcyjną ofertę, dzięki której zapewnisz integrację witryny z zewnętrznymi narzędziami.

A to wciąż dopiero początek! Wybierając WeNet, otrzymujesz dostęp do rozwiązań wspierających sprzedaż oraz pomoc w rozwoju biznesu w Internecie. Więcej szczegółów dotyczących procesu budowy i konfiguracji sklepu internetowego szytego na miarę Twoich potrzeb otrzymasz podczas darmowej konsultacji. Zamów, dowiedz się więcej i zacznij sprzedawać w sieci!

tekst płatny


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę