Idealna lokalizacja dla każdego biznesu
Często bywa tak, że mamy pomysł i środki na stworzenie firmy, albo myślimy o jej rozwoju i ekspansji, ale brakuje nam ku temu odpowiedniej lokalizacji. Sprawdzamy więc kolejne miejsca i ciągle coś jest nie tak: nieodpowiedni metraż bądź nie taka funkcjonalność budynków, za mała powierzchnia terenu, problemy z dojazdem bądź zbyt bliskie sąsiedztwo, uniemożliwiające otwarcie zakładu produkcyjnego. Okazuje się jednak, że czasem nie trzeba szukać daleko, bo idealne rozwiązanie jest tuż obok: kompleks wielofunkcyjnych budynków na trzech działkach w bardzo korzystnej cenie, dających praktycznie nieograniczone możliwości na podjęcie własnej działalności, stworzenia bądź rozwinięcia istniejącego już biznesu.
Z bezrobotnego do przedsiębiorcy
Nawet do blisko 40 tys. zł wsparcia można otrzymać na założenie własnej firmy. Oferta jest ograniczona jedynie do 40 osób z Łomży i 18 innych samorządów zrzeszonych w Łomżyńskim Forum Samorządowym z zachodniej części województwa podlaskiego. Warunkiem niezbędnym, aby starać się o wsparcie, jest ukończony 30. rok życia i… bezrobocie. Nabór trwa do 2 lipca, ale może zostać zakończony wcześniej jeśli przekroczona zostanie liczba 100 chętnych.
Samorządowcy zapraszają przedsiębiorców do Aniołów
W Łomży i na terenie Powiatu Łomżyńskiego zarejestrowanych jest około 10 tysięcy firm i podmiotów gospodarczych. Przed rokiem do organizowanego przez samorządowe władze konkursu Łomżyńskie Anioły Biznesu zgłosiło się 46 z nich. W tym roku samorządowcy liczą, że chętnych na nagrody będzie znacznie więcej, tym bardziej, że do sześciu dotychczasowych dołożono dwie dodatkowe kategorie: kobieta biznesu i Super Anioł.
Wchodzi w życie „Konstytucja biznesu”
Zamierzasz rozpocząć działalność? 30 kwietnia 2018 r. weszły w życie ustawy, które tworzą „Konstytucję biznesu”. Ustawy te wprowadzą zmiany w ubezpieczeniach społecznych i ubezpieczeniu zdrowotnym osób, które rozpoczynają prowadzenie działalności po raz pierwszy bądź po długiej przerwie.
Pepees „wspólnie ponownie osiągnęliśmy sukces”
Przychody wynoszące blisko ćwierć miliarda złotych i zysk netto na poziomie 13,4 mln zł – to podstawowe wyniki Grupa Pepees za 2017 r. To jedyna łomżyńska spółka notowana na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. W stosunku do poprzedniego roku przychody Pepees-u są o ponad 20% wyższe, ale zysk jest o kilka milionów mniejszy. Prezes Wojciech Faszczewski podkreśla, że mimo to 2017 rok był kolejnym dobrym rokiem.
Dzień Kobiet pracowitych, odważnych i przedsiębiorczych
Żółte tulipany, czerwone goździki i róże herbaciane to kwiaty, jakie otrzymały kobiety, prowadzące firmy w Łomży lub z Łomżą związane, jak producentka ściereczek do demakijażu twarzy Monika Żochowska, której produkty sprzedawane są w ponad 50 krajach świata. - Dawno nie świętowałam Dnia Kobiet w tak uroczystym gronie – mówiła do eleganckich łomżyńskich bizneswomen i panów w Parku Przemysłowym Łomża, gdzie prezydent Mariusz Chrzanowski i prezes Łomżyńskiej Izby Przemysłowo-Handlowej Grzegorz Rytelewski złożyli życzenia, wręczyli kwiaty i podziwiali panie, że zajmują się rodzinami, dbają o dzieci i mężów, mają czas gotować, poprać, sprzątnąć i na biznes.
Dumni z Piątnicy
Marka „Piątnica” warta jest niemal 405 milionów złotych. Na tyle wycenili ją specjaliści na potrzeby tworzonego przez dziennik Rzeczpospolita Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek za 2017 rok. Ranking przeprowadzano po raz 14. Jednym z podrankingów jest „Siła Marki”. Tu OSM Piątnica zajęła 10. miejsce w zestawieniu 100 najsilniejszych marek w kraju.
Ostatni dzień na JPK_VAT
Dziś jest ostatni dzień na wysłanie przez mikroprzedsiębiorców JPK_VAT za styczeń 2018 r. Tylko w Łomży i okolic powinno po wysłać blisko 3,5 tys. mikroprzedsiębiorców. - W poniedziałek 26 lutego urzędy skarbowe w całej Polsce zapewnią wsparcie telefoniczne do godziny 22.00 – zapowiedział Paweł Cybulski, wiceminister finansów i zastępca szefa Krajowej Administracji Skarbowej.
Pionierskie rozwiązania firmy Center-Mebel
Łomżyńska hurtownia płyt i okuć meblowych Center-Mebel nie ustaje w staraniach o zapewnienie swym klientom produktów i usług najwyższej jakości. Jako jedyna firma w Polsce proponuje więc bezpłatną strefę Coworking, w której docelowy klient może spotkać się ze stolarzem bądź projektantem i spokojnie wybrać interesujące go materiały. Center-Mebel rozwija również swoją markę Manufaktura Łomża – linię frontów systemów Carg, płyt kompaktowych, laminatów HPL i blatów. W ramach tej marki firma proponuje absolutną nowość na polskim rynku: chronione patentem, unikalne rozwiązanie, umożliwiające podwieszenie zlewozmywaka pod blatem wiórowym, co zapewnia nie tylko unikalny design i łatwość użytkowania, ale też bardzo korzystną cenę.
Czas na pierwszy JPK_VAT
- Do 26 lutego br. blisko 3,5 tys. mikroprzedsiębiorców z Łomży i okolic powinno po raz pierwszy wysłać JPK_VAT – przypomina Radosław Hancewicz z Izby Administracji Skarbowej w Białymstoku. We wszystkich urzędach skarbowych ruszyły specjalne dyżury ekspertów, którzy wyjaśniają, jak korzystać z dedykowanej im aplikacji e-mikrofirma i odpowiadają na pytania dotyczące tworzenia oraz przesyłania JPK_VAT. Hnacewicz zapowiada , że dodatkowe dyżury konsultantów dla mikroprzedsiębiorców zostaną zorganizowane również w soboty 17 i 24 lutego, w godzinach od 9.00 do 13.00.
Pepees jeszcze nie Skotnickich
Nie ponad 30 milionów, a niespełna 11 milionów akcji spółki PEPEES kupią bracia Maksymilian i Michał Skotniccy, którzy w styczniu ogłosili wezwanie do zapisywania się na sprzedaż akcji spółki po 1,45 zł za sztukę. Zainteresowani ofertą właściciele akcji łomżyńskiej spółki chęć ich sprzedaży mogli zgłaszać do czwartku. Bracia Skotniccy chcieli skupić w swoich rękach większość akcji spółki i przejąć nad nią kontrolę. Teraz to się nie udało.
Działki w Podstrefie Łomża znowu nikt nie chciał
Po raz trzeci nie udało się znaleźć nabywcy na ostatnią już i największą działkę w Podstrefie Łomża Suwalskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. To blisko 2,5 ha gruntu przy ulicy Ciepłej. Miejską działkę wystawiono na sprzedaż za 2 mln 290 tys. zł netto, choć wcześniej nikt nie chciał jej kupić za niespełna 1,4 mln zł.
Lider Polskiego Biznesu z Łomży
Józef Kosiorek prezes i założyciel firmy Fargotex z Łomży odebrał Złotą Statuetekę Lidera Polskiego Biznesu przyznaną przez Business Centre Club. Ta najważniejsza z polskich organizacji gospodarczych podczas specjalnej gali w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie nagrodziła najlepszych polskich przedsiębiorców. W uzasadnieniu BCC czytamy, że Fargotex i prezes Kosiorek zostali nominowani do tej nagrody za konsekwentne umacnianie pozycji na rynku, systematyczne wzbogacanie oferty produktowej jak również wrażliwość na potrzeby społeczne.
Proponowana przez Skotnicckich „cena odzwierciedla wartość godziwą” Pepees-u
W piątek rusza przyjmowanie zapisów na sprzedaż akcji łomżyńskiego Pepees-u przez braci Michała i Maksymiliana Skotnickich. W ogłoszonym wezwaniu chcą kupić blisko 31,5 miliona akcji spółki i przejąć kontrolę nad firmą. Za akcję chcą płacić po 1,45 zł. Zarząd Pepees w swoim stanowisku dotyczącym wezwania „jest zdania, iż zaproponowana w Wezwaniu cena odzwierciedla wartość godziwą Spółki”.
Bój o Pepees
Michał Skotnicki, dziś trzeci największy akcjonariusz łomżyńskiej spółki PEPEES, ale także m.in. prezes BBI Development, do której należy także słynny warszawski wieżowiec „Złota 44”, chce przejąć kontrolę nad łomżyńską firmą. Zamierza wykupić ponad 30 milionów akcji spółki.
Trendy i prognozy: wypożyczalnie aut z 007 London Escorts.
Rynek wypożyczalni samochodów przeżywa obecnie dynamiczny wzrost. Skąd bierze się ten nieustanny rozwój i jakie prognozy mają eksperci rynkowi na najbliższe lata?
„Jeden” efekt prezydenckiego programu
Od ponad roku Łomża ma program „Przedsiębiorcza Łomża – otwarta na biznes”, a od blisko roku formalnie obowiązują uchwały, które dają przedsiębiorcom chcącym zainwestować w mieście, czy stworzyć tu nowe miejsca pracy, możliwości skorzystania z ulg w podatkach od nieruchomości. W zapowiedziach władz miały one dobitnie pokazać, że warto w Łomży inwestować. Póki co efekt jest jeden - to znaczy jeden przedsiębiorca.
Piątnica to jedna z najsilniejszych marek w Polsce
Organizacja Superbrands ogłosiła wyniki XII edycji badania siły marki w Polsce. W tym roku po raz pierwszy tytuły przyznali wyłącznie konsumenci. Na 6 miejscu listy marek, które uzyskały najwyższe ogólne noty (po uwzględnieniu liczebności kategorii) znalazła się „Piątnica”. Przegrała m.in. z Google, ale wygrała np. z Facebook.
Spełniają swoje marzenia
- To jest nasze marzenie, które właśnie się spełnia – mówi Beata Babińska, prezes wywodzącej się z Łomży AQUATECH S.A.. W piątek po raz pierwszy akcje tej spółki będą notowane na rynku NewConnect Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. - Na giełdę nie idziemy po pieniądze. Idziemy po prestiż i większe możliwości rozwoju i ekspansji na rynkach polskim i zagranicznych – dodaje Wojciech Babiński, przewodniczący Rady Nadzorczej spółki. - Chcemy być co najmniej mocnym drugim graczem na rynku w Polsce – podkreśla, zaznaczając, że prawdziwy boom na produkowane w Łomży m.in. drugiej generacji przydomowe oczyszczalnie bezprądowe dopiero się zaczyna.
„Orzeł Dystrybucji” z Łomży
Łomżyńska hurtownia alkoholi należąca do Wandy Wałkuskiej została uhonorowana certyfikatem „ORZEŁ Dystrybucji FMCG”. To program branżowych magazynów Życie Handlowe oraz Kosmetyki, którego celem jest promowanie uczciwych i rzetelnych firm handlowych, oraz integracja polskiego środowiska kupieckiego.