Przejdź do treści Przejdź do menu
niedziela, 22 września 2024 napisz DONOS@

Obwodnica Augustowa będzie częścią Via Baltica przez Łomżę

cz śr, 30 grudnia 2009 07:18

„Papierowa” decyzja (rozporządzenie RM z 20 października 2009 roku) o budowie Via Baltica przez Łomżę powoli się materializuje. Pierwszym wymiernym tego przykładem jest „decyzja środowiskowa” wydana wczoraj przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Białymstoku w sprawie przebiegu obwodnicy Augustowa. Decyzja, która opatrzona jest rygorem natychmiastowej wykonalności, wyznacza przebieg obwodnicy w wariancie IIIA czyli z dala od chronionych torfowisk i jako część biegnącego przez Łomżę transeuropejskiego korytarza transportowego Via Baltica.

Zbudują Via Baltica w 10 lat?

cz wt, 17 listopada 2009 11:54

Zakończenie budowy Via Baltica od Warszawy od przejścia granicznego w Budzisku ma nastąpić do 2020 roku. Taki czas realizacji ekspresowej drogi przez Łomżę wskazał Minister Infrastruktury Cezary Grabarczyk, w pisemnej odpowiedzi udzielonej na pytanie posła Lecha Kołakowskiego.

Łomża już jest na szlaku Via Baltica

cz śr, 21 października 2009 06:31

Podczas wtorkowego posiedzenia Rada Ministrów przyjęła rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych. Decyzja rządu kończy prace dotyczące wyznaczenia optymalnego wariantu przebiegu trasy Via Baltica w Polsce, zapoczątkowane w 2005 roku. Międzynarodowa trasa przebiega po śladzie: Budzisko - Suwałki - Raczki - Ełk - Szczuczyn - Stawiski - Łomża – Ostrów Mazowiecka - Wyszków – Radzymin – Warszawa.

Na szlaku...

cz pt, 04 września 2009 12:08

Zdaniem rządowych ekspertów w 2025 roku przez Łomżę będzie przebiegał jeden z trzech głównych szlaków tranzytowych w Polsce. Mapa prezentowana obok pochodzi z raportu „Polska 2030” . Celem dokumentu „jest wskazanie nowej busoli rozwoju kraju”.

Sejmik Podlaskiego: Ekspresówki Via Białystok...

cz pon, 31 sierpnia 2009 18:30

Nie zmieniajcie przebiegu dróg ekspresowych, a Via Baltica przez Łomżę to mrzonki i jak rząd chce ją sobie budować to niech buduje – tak najkrócej można podsumować przyjęte dziś przez Sejmik Województwa Podlaskiego stanowisko, i towarzysząca mu dyskusję, w sprawie projektu rozporządzenia rządu zmierzającego do zmiany sieci dróg ekspresowych w województwie. Co prawda nikt nie mówił, że droga przez Łomżę jest niepotrzebna, ale w przyjętym stanowisku pojawia się ona dopiero w uzasadnieniu jako „uzupełnienie dotychczas przygotowywanej i realizowanej sieci dróg ekspresowych”. Przeciwko takiemu traktowaniu sprawy przeciwstawiali się radni z Łomży Jacek Piorunek i Marek Olbryś. Ten drugi, odpowiadając na zarzuty, że Łomża znowu się buntuje zamiast integrować, podkreślał że nie ma żadnego stanowiska Sejmiku, ani wspólnego stanowiska podlaskich parlamentarzystów, w sprawie przebiegu przez Łomżę drogi ekspresowej.

POdarowali nam Via Baltica...?

cz wt, 25 sierpnia 2009 17:41

„To jest los na loterii. Teraz warto aby środowiska w Łomży zastanowiły się jak tę szansę wykorzystać.” Tak poseł Robert Tyszkiewicz mówił o projekcie rozporządzenia rządu zmieniającego przebieg dróg ekspresowych w Polsce, w którym zapisano, że Via Baltica poprowadzi przez Łomżę. - To jest gigantyczna inwestycja. W jakim czasie i jak ona zostanie zrealizowana tego nikt nie wie – odpowiadał oburzony Tyszkiewicz, gdy po jego stwierdzeniu, że „dla budowy „Via Carpatia” będzie powołana specjalna spółka”, zapytaliśmy czy wie coś o stworzeniu podobnej spółki aby wybudowano Via Baltica. Zdaniem posła projekt rozporządzenia „to kompromis dobry dla wszystkich”, a pytania o łomżyńską cenę tego kompromisu, to przejaw „malkontenctwa niektórych mediów”.

Projekt rozporządzenia RM: Via Baltica przez Łomżę

cz pon, 24 sierpnia 2009 13:11

Na stronach internetowych Ministerstwa Infrastruktury opublikowano projekt rozporządzenia Rady Ministrów zmieniającego rozporządzenie w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych. Zgodnie z zapisami nowelizacji powstanie nowa droga ekspresowa S 61, biegnąca zgodnie ze wskazaniem wynikającym z raportu Scott Wilsona dla Via Baltica czyli przez Łomżę.

Marszałek Dworzański apeluje do premiera Tuska „nie przenoście Via Baltica"... (do Łomży?)

cz pt, 31 lipca 2009 13:23

„Zmiany w przewidywanym dotychczas przebiegu głównych dróg krajowych (na terenie województwa podlaskiego – dop. red.) byłyby skrajnie niekorzystne dla naszego regionu, odcinając jego znaczne obszary od świata” - podaje Jan Kwasowski, rzecznik prasowy Marszałka Województwa Podlaskiego, opisując jego apel do premiera w sprawie m.in. planowanej zmiany przebiegu Via Baltica. Jak podkreśla Kwasowski „Marszałek Jarosław Dworzański kończy swoje wystąpienie do Donalda Tuska gorącą prośbą o rezygnację z planowanej zmiany przebiegu dróg Via Baltica (...).”

„Odżywa” konflikt o Via Baltica

cz śr, 15 lipca 2009 11:33

Wczoraj samorząd Augustowa, dziś Białegostoku apelują do premiera Donalda Tuska aby Via Baltica ominęła Łomżę, a przebiegała przez Białystok i Augustów. O wzmożonych zabiegach samorządowców tych miasta w związku z coraz częściej powtarzanymi informacjami, że Via Baltica miałaby przebiegać po szlaku wskazanym przez ekspertów z firmy Scott Wilson, informuje Polskie Radio Białystok.

ZOPI: obwodnica Łomży na zachodzie w 2015 roku

cz pon, 29 czerwca 2009 16:23

Zespół Opiniowania Projektów Inwestycyjnych przy białostockim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zarekomendował, aby obwodnica Łomży była realizowana w „wariancie I” czyli tzw. „dalekim zachodnim”. Jednym z argumentów za takim właśnie jej przebiegiem jest możliwość łatwego przerobienia tego wariantu pod potrzeby Via Baltica, gdyby rząd faktycznie uznał, że ta międzynarodowa trasa będzie przebiegała przez Łomżę. - Realnym terminem zakończenia budowy obwodnicy jest rok 2015 – mówił po posiedzeniu ZOPI Sławomir Topczewski, naczelnik wydziału dokumentacji GDDKiA w Białymstoku.

Droga ekspresowa przez Łomżę... ?

cz cz, 18 czerwca 2009 16:17

Obok S8 i S19 w województwie podlaskim powinna pojawić się jeszcze jedna ekspresówka S61. Jak podaje Artur Mrugasiewicz z biura prasowego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie instytucja ta „stoi na stanowisku, iż istnieje potrzeba przemodelowania układu dróg ekspresowych”. To reakcja GDDKiA na raport Scott Wilsona w sprawie I Pan Europejskiego Korytarza Transportowego zwanego umownie Via Baltica.

Greenpeace: Po Rospudzie czas na decyzję w sprawie Via Baltica

cz wt, 24 marca 2009 17:09

„Przyroda Doliny jest uratowana, a obwodnica Augustowa w końcu zostanie rozpoczęta. Mamy nadzieję, że już nigdy w Polsce podobna sytuacja się nie powtórzy a drogi będą powstawać z poszanowaniem prawa i przyrody” - powiedział Maciej Muskat, dyrektor Greenpeace Polska, komentując rządowe decyzje o budowie obwodnicy Augustowa przez Raczki. Greenpeace przypomina jednocześnie, że dotąd nie została podjęta decyzja w sprawie przebiegu całej trasy Via Baltica, pomiędzy Warszawą a granicą polsko-litewską, choć niedługo minie rok od przedstawienia zamówionego przez rząd raportu firmy Scott&Wilson.

Eksperci proponują: Via Baltica przez Łomżę już w 2020 roku!

cz wt, 13 stycznia 2009 09:48

Ekspercki projekt koncepcji przestrzennego zagospodarowania kraju do roku 2033 zakłada, że Via Baltica będzie przebiegała przez Łomżę. W porównaniu z ekspertyzą przygotowaną w ubiegłym roku przez firmę Scott Wilson z „ósemką” ma ona się łączyć w Zambrowie, a nie w Ostrowi Mazowieckiej.

Obwodnica przez Rospudę ostatecznie zatrzymana

cz wt, 16 września 2008 14:18

Nie można budować obwodnicy Augustowa w projektowanym dotychczas przebiegu przez chroniony obszar Rospudy. Naczelnego Sądu Administracyjnego przestało ostatecznie istnieć pozwolenie na budowę, a sprawa wróciła do punktu wyjścia - podała Rzeczpospolita Wojewoda podlaski musi ponownie ocenić wniosek inwestora — Generalnej Dyrekcji Dróg Publicznych i Autostrad — i trasę obwodnicy w zgodzie z przepisami krajowymi i europejskimi — podkreślił sędzia NSA, Roman Hauser.

Co powie minister...

cz cz, 31 lipca 2008 10:11

Raport firmy Scott Wilson odnośnie przebiegu trasy Via baltica trafił do Ministra Środowiska i Głównego Inspektora Sanitarnego. Zarówno minister jak i szef sanepidu mają zaopiniować dokument. Przypomnijmy eksperci międzynarodowej firmy uznali, że najlepszym wariantem dla przebiegu tej trasy byłyby tzw. „wariant nr 42” prowadzący od Suwałk, przez Ełk, Łomżę i Ostrów Mazowiecką. Jak podkreśla GDDKiA opinie Ministra Środowiska i Głównego Inspektora Sanitarnego mogą wpłynąć na ostateczny kształt dokumentu, na podstawie którego ostateczną decyzję o przebiegu trasy ma podjąć rząd.

Via Baltica będzie nasza?

cz pt, 04 lipca 2008 10:44

Pracownicy firmy Scott Wilson mają przekazać dziś Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad opracowanie pt. „Strategia rozwoju I Pan-Europejskiego Korytarza Transportowego”. Dokument, którego powstania zażądała od Polski Rada Europy, ma być podstawą do ostatecznego wyboru trasy, która przez północno-wschodnią część Polski będzie przebiegała tzw. Via Baltica. W projekcie dokumentu, przedstawianego podczas odbywających sie na przełomie maja i czerwca konsultacji społecznych, opracowujący go eksperci firmy Scott Wilson jako najlepszy wskazali tzw. „Wariant nr 42” prowadzący z Budziska do Suwałk, Ełku, Szczuczyna, Łomży, Ostrowi Mazowieckiej i Warszawy. Jak napisano, Via Baltica poprowadzona tą trasa „zapewnia obsługę podstawowych relacji międzynarodowych i docelowych do Polski”.

Via Baltica przez Łomżę „to piosenka przyszłości”

cz śr, 11 czerwca 2008 07:06

Choć raport firmy Scott Wilson odnośnie planowanego przebiegu trasy Via Baltica nie pozostawia złudzeń, że droga powinna przebiegać przez Łomżę, to jak się okazuje w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w dalszym ciągu mają na ten temat inne zdanie. - Droga przez Łomżę i Ełk to piosenka przyszłości - powiedział „Gazecie Wyborczej” Marek Rolla, szef biura studiów GDDKiA. - Kiedyś być może powstanie, ale dopiero, kiedy zapełni się droga przez Białystok i Augustów - dodał.

Łomża chce Via Baltica...

cz pt, 06 czerwca 2008 07:00

- Tak dużo osób jeszcze nigdzie nie mieliśmy – mówili wczoraj wieczorem do zebranych w hotelu Gromada łomżan przedstawiciele firmy Scott Wilson przepraszając za to dla niektórych może zabraknąć miejsca na sali gdzie odbywał się konsultacje społeczne w sprawie przebiegu Via Baltica. Przyszło grubo ponad sto osób w tym wszyscy trzej prezydenci Łomży, znaczna część radnych miasta i okolicznych gmin, dwaj połowie, przy czym poseł Kołakowski zjawił się ze stertą oświadczeń - wysoką na ponad pół metra - w których jak twierdził ponad 4 tysiące mieszkańców upoważniło go do przekazania, że Via Baltica powinna przebiegać przez Łomżę. Zresztą o tym przekonani byli wszyscy zebrani na sali – no może poza trzema przedstawicielami GDDKiA z Białegostoku.

Via Baltica powróci do Łomży?

cz cz, 08 maja 2008 15:55

I Pan-Europejski Drogowy Korytarz Transportowy potocznie zwany Via Baltica na odcinku Budzisko – Warszawa powinien przebiegać przez Suwałki, Ełk, Łomżę i Ostrów Mazowiecką. Tak uznali eksperci z międzynarodowej firmy konsultingowej Scott Wilson Kirkpatrick & Co Ltd, którzy od ponad dwóch lat opracowują wielokryterialną strategię rozwoju trasy. Właśnie rozpoczynają się konsultacje społeczne, które mają być ostatnim elementem przed ostatecznym zamknięciem opracowania. W Łomży odbędą się one 5 czerwca, ale już dziś można wypowiedzieć się wypełniając ankietę przez internet.

Via Baltica...

cz pon, 07 kwietnia 2008 06:41

Korytarz transportowy Via Baltica, którego przebieg zostanie ustalony do końca tego roku, nie musi być tożsamy z biegnącą przez Białystok drogą S-8 - takie jest stanowisko Ministerstwa Infrastruktury. Gazeta Wyborcza na tej podstawie obala mit o tym, że przebieg tej trasy przez Białystok został zaklepany jeszcze w latach 90-tych XX wieku.

« · «« · 19 · 20 · 21 · 22 · 23 · 24 · 25 · 26 · 27 · 28 · »» · »
 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę