Przejdź do treści Przejdź do menu
poniedziałek, 30 grudnia 2024 napisz DONOS@

Via Baltica dopiero za 15 lat?

cz wt, 21 czerwca 2011 11:30

Rząd zamierza ograniczyć inwestycje drogowe i w latach 2014-20 wybudować zaledwie 616 km dróg ekspresowych - wynika z planów, do których dotarła „Gazeta Wyborcza”. Via Baltica przez Łomżę ma powstać nie do 2020 roku, a jeszcze sześć lat później.

Via Baltica musi iść przez Białystok, bo chce być metropolią

cz pt, 18 marca 2011 10:48

„Jako problem szczególny UMP zgłasza konieczność połączenia Via Baltica z Via Carpathia. Obydwie te drogi muszą przechodzić przez Białystok. Jest to niezbędne dla budowania Białegostoku jako metropolii.” To fragment przyjętego w środę stanowiska Unii Metropolii Polskich, czyli 12 największych miast w tym Białegostoku, w sprawie rządowego projektu Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju. Dokument ten mówi, że Via Baltica w przebiegu przez Łomżę ma zostać zbudowana do 2020 roku. Prezydent Białegostoku mówi, że stanowisko UMP nie jest wystąpieniem przeciw Łomży.

Fragment Via Baltica zaprojektuje i zbuduje Budimex

cz śr, 09 lutego 2011 22:43

13-kilometrowy, dwujezdniowy fragment obwodnicy Augustowa ma być jednym z pierwszych wybudowanych odcinków drogi ekspresowej S 61, czyli Via Baltica. Generalne Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała najkorzystniejszą ofertę jaka wpłynęła w ogłoszonym przetargu na zaprojektowanie i zbudowania obwodnicy tego miasta. Za 659,27 mln zł inwestycję w systemie „Projektuj i Buduj” zrealizować ma Budimex SA.

Via Baltica minie Łomżę z zachodu...

cz pon, 07 lutego 2011 13:39

- Raport środowiskowy opracowany dla planowanej drogi ekspresowej S-61 (Via Baltica) jako korzystniejszy wskazuje tzw. wariant pierwszy – mówi Rafał Malinowski, rzecznik prasowy białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Opracowany przez firmę Tebodin raport środowiskowy, to brakujące ogniowo do dokumentacji na podstawie której wybrany będzie jeden z czterech przygotowanych wariantów szczegółowych przebiegu Via Baltica. Wariant I zakłada budowę drogi z obwodnicą Łomży po zachodniej stronie miasta.

Nie chcą aby Via Baltica biegła przez Łomżę?

cz pt, 01 października 2010 15:49

Grupa „białostockich” posłów PiS chce ponownie zmienić przebieg trasy Via Baltica z wariantu łomżyńskiego na białostocki? Tak wynika z interpelacji z jaką sześciu posłów partii wstąpiło do premiera. W podsumowaniu postulują poddanie „ocenie pod względem funkcjonalnym i ekonomicznym przez niezależnych ekspertów układu drogowego w woj. podlaskim” jaki powstał po zmianie jesienią ubiegłego roku rozporządzenia w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych, które wytycza S61 czyli Via Baltica przez Łomżę.

Spotkania informacyjne w sprawie Via Baltica

cz śr, 07 lipca 2010 15:56

Ruszają pierwsze konsultacje społeczne w związku z planowaniem przebiegu Via Baltica, czyli nowej drogi ekspresowej S-61 na odcinku Ostrów Mazowiecka – Łomża – Szczuczyn. Droga ta została wprowadzona do krajowej sieci dróg ekspresowych jesienią ubiegłego roku. - Według wstępnych materiałów droga ekspresowa S-61 w znacznym stopniu przebiegać ma zupełnie nowym śladem – podaje Rafał Malinowski, rzecznik prasowy białostockiego oddziału GDDKiA.

Via Baltica będzie się budować...

cz cz, 20 maja 2010 06:47

Obwodnice Stawisk, Szczuczyna, a teraz także częściowo Augustowa to fragmenty „łomżyńskiej” Via Baltica które mają szansę powstać jako pierwsze. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad szuka właśnie ich projektantów, a w przypadku obwodnicy Augustowa także wykonawcy robót budowlanych. Łącznie w tych trzech częściach w latach 2013 - 2014 powinniśmy zyskać niemal 30 km Via Baltica.

Ekologiczny Nobel i 150 tys. USD - dla Polki znad Biebrzy

cz pon, 19 kwietnia 2010 09:14

Małgorzata Górska z Trzciannego na skraju biebrzańskich bagien, odebrała w San Francisco nagrodę Fundacji Goldmanów, zwaną „Ekologicznym Noblem” - poinformowała „Gazeta Wyborcza”. Uhonorowano ja za kampanię na rzecz ocalenia Doliny Rospudy przed planami budowy drogi międzynarodowej Via Baltica.

DŚU „naszej” Via Baltica za 4 mln zł...

cz śr, 24 marca 2010 06:34

Niemal cztery miliony złotych ma kosztować opracowanie dokumentacji projektowej do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na budowę Via Baltica na odcinku od Ostrwi Mazowieckiej przez Łomżę po Szczuczyn. Zlecenia nie dostanie ubiegające się o nie konsorcjum Scott Wilson, którego opracowanie sprzed dwóch lat doprowadziło do zmiany przebiegu Via Baltica z wariantu „białostockiego” na „łomżyński”, bo - jak podaje GDDKiA – zaproponowana przez konsorcjum cena była niemal dwa razy wyższa od wybranej oferty.

Już planują Via Baltica przez Łomżę...

cz pt, 12 lutego 2010 13:19

Wczoraj w siedzibie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Białymstoku otworzono oferty na opracowanie dokumentacji projektowej do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) na budowę drogi ekspresowej S – 61 (Via Baltica) na odcinku Ostrów Mazowiecka - Łomża - Stawiski – Szczuczyn. - Sądzę, że dokumenty te będziemy mieć pod koniec listopada tego roku – mówił Jerzy Doroszkiewicz, dyrektor białostockiego oddziału GDDKiA. Z przedstawionego przez Doroszkiewicza harmonogramu wynika, że faktyczna budowa obwodnicy Łomży będącej w ciągu Via Baltica – jeśli będą pieniądze – mogłaby rozpocząć się w drugiej połowie 2013 roku. Wcześniej drogowcy planują budowę obwodnic Stawisk i Szczuczyna, bo ich finansowanie zapisane jest w Programie Operacyjnym Rozwój Polski Wschodniej.

Zabrali z S-8, ale nie wpisali S-61

cz cz, 04 lutego 2010 09:49

Projekt „Budowa/Przebudowa drogi ekspresowej S8, odcinek Białystok – granica państwa” wypadł z listy projektów kluczowych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zgodnie z uzasadnieniem zmian w październikowym rozporządzeniu rządu dotyczącym sieci dróg ekspresowych właśnie za te pieniądze miała być budowana droga ekspresowa S-61 czyli Via Baltica. Na razie jednak na liście projektów kluczowych POIS nie ma budowy S-61.

Obwodnica Augustowa będzie częścią Via Baltica przez Łomżę

cz śr, 30 grudnia 2009 07:18

„Papierowa” decyzja (rozporządzenie RM z 20 października 2009 roku) o budowie Via Baltica przez Łomżę powoli się materializuje. Pierwszym wymiernym tego przykładem jest „decyzja środowiskowa” wydana wczoraj przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Białymstoku w sprawie przebiegu obwodnicy Augustowa. Decyzja, która opatrzona jest rygorem natychmiastowej wykonalności, wyznacza przebieg obwodnicy w wariancie IIIA czyli z dala od chronionych torfowisk i jako część biegnącego przez Łomżę transeuropejskiego korytarza transportowego Via Baltica.

Zbudują Via Baltica w 10 lat?

cz wt, 17 listopada 2009 11:54

Zakończenie budowy Via Baltica od Warszawy od przejścia granicznego w Budzisku ma nastąpić do 2020 roku. Taki czas realizacji ekspresowej drogi przez Łomżę wskazał Minister Infrastruktury Cezary Grabarczyk, w pisemnej odpowiedzi udzielonej na pytanie posła Lecha Kołakowskiego.

Łomża już jest na szlaku Via Baltica

cz śr, 21 października 2009 06:31

Podczas wtorkowego posiedzenia Rada Ministrów przyjęła rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych. Decyzja rządu kończy prace dotyczące wyznaczenia optymalnego wariantu przebiegu trasy Via Baltica w Polsce, zapoczątkowane w 2005 roku. Międzynarodowa trasa przebiega po śladzie: Budzisko - Suwałki - Raczki - Ełk - Szczuczyn - Stawiski - Łomża – Ostrów Mazowiecka - Wyszków – Radzymin – Warszawa.

Na szlaku...

cz pt, 04 września 2009 12:08

Zdaniem rządowych ekspertów w 2025 roku przez Łomżę będzie przebiegał jeden z trzech głównych szlaków tranzytowych w Polsce. Mapa prezentowana obok pochodzi z raportu „Polska 2030” . Celem dokumentu „jest wskazanie nowej busoli rozwoju kraju”.

Sejmik Podlaskiego: Ekspresówki Via Białystok...

cz pon, 31 sierpnia 2009 18:30

Nie zmieniajcie przebiegu dróg ekspresowych, a Via Baltica przez Łomżę to mrzonki i jak rząd chce ją sobie budować to niech buduje – tak najkrócej można podsumować przyjęte dziś przez Sejmik Województwa Podlaskiego stanowisko, i towarzysząca mu dyskusję, w sprawie projektu rozporządzenia rządu zmierzającego do zmiany sieci dróg ekspresowych w województwie. Co prawda nikt nie mówił, że droga przez Łomżę jest niepotrzebna, ale w przyjętym stanowisku pojawia się ona dopiero w uzasadnieniu jako „uzupełnienie dotychczas przygotowywanej i realizowanej sieci dróg ekspresowych”. Przeciwko takiemu traktowaniu sprawy przeciwstawiali się radni z Łomży Jacek Piorunek i Marek Olbryś. Ten drugi, odpowiadając na zarzuty, że Łomża znowu się buntuje zamiast integrować, podkreślał że nie ma żadnego stanowiska Sejmiku, ani wspólnego stanowiska podlaskich parlamentarzystów, w sprawie przebiegu przez Łomżę drogi ekspresowej.

POdarowali nam Via Baltica...?

cz wt, 25 sierpnia 2009 17:41

„To jest los na loterii. Teraz warto aby środowiska w Łomży zastanowiły się jak tę szansę wykorzystać.” Tak poseł Robert Tyszkiewicz mówił o projekcie rozporządzenia rządu zmieniającego przebieg dróg ekspresowych w Polsce, w którym zapisano, że Via Baltica poprowadzi przez Łomżę. - To jest gigantyczna inwestycja. W jakim czasie i jak ona zostanie zrealizowana tego nikt nie wie – odpowiadał oburzony Tyszkiewicz, gdy po jego stwierdzeniu, że „dla budowy „Via Carpatia” będzie powołana specjalna spółka”, zapytaliśmy czy wie coś o stworzeniu podobnej spółki aby wybudowano Via Baltica. Zdaniem posła projekt rozporządzenia „to kompromis dobry dla wszystkich”, a pytania o łomżyńską cenę tego kompromisu, to przejaw „malkontenctwa niektórych mediów”.

Projekt rozporządzenia RM: Via Baltica przez Łomżę

cz pon, 24 sierpnia 2009 13:11

Na stronach internetowych Ministerstwa Infrastruktury opublikowano projekt rozporządzenia Rady Ministrów zmieniającego rozporządzenie w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych. Zgodnie z zapisami nowelizacji powstanie nowa droga ekspresowa S 61, biegnąca zgodnie ze wskazaniem wynikającym z raportu Scott Wilsona dla Via Baltica czyli przez Łomżę.

Marszałek Dworzański apeluje do premiera Tuska „nie przenoście Via Baltica"... (do Łomży?)

cz pt, 31 lipca 2009 13:23

„Zmiany w przewidywanym dotychczas przebiegu głównych dróg krajowych (na terenie województwa podlaskiego – dop. red.) byłyby skrajnie niekorzystne dla naszego regionu, odcinając jego znaczne obszary od świata” - podaje Jan Kwasowski, rzecznik prasowy Marszałka Województwa Podlaskiego, opisując jego apel do premiera w sprawie m.in. planowanej zmiany przebiegu Via Baltica. Jak podkreśla Kwasowski „Marszałek Jarosław Dworzański kończy swoje wystąpienie do Donalda Tuska gorącą prośbą o rezygnację z planowanej zmiany przebiegu dróg Via Baltica (...).”

„Odżywa” konflikt o Via Baltica

cz śr, 15 lipca 2009 11:33

Wczoraj samorząd Augustowa, dziś Białegostoku apelują do premiera Donalda Tuska aby Via Baltica ominęła Łomżę, a przebiegała przez Białystok i Augustów. O wzmożonych zabiegach samorządowców tych miasta w związku z coraz częściej powtarzanymi informacjami, że Via Baltica miałaby przebiegać po szlaku wskazanym przez ekspertów z firmy Scott Wilson, informuje Polskie Radio Białystok.

« · «« · 19 · 20 · 21 · 22 · 23 · 24 · 25 · 26 · 27 · 28 · »» · »
 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę