Przejdź do treści Przejdź do menu
poniedziałek, 30 grudnia 2024 napisz DONOS@

Poseł Jarota pyta: Kto zarobił na Via Baltica?

cz wt, 28 marca 2006 15:13

Łomżyński poseł Jan Jarota (LPR) skierował interpelacje do ministra transportu i budownictwa w sprawie dotychczasowych działań w zakresie ustalenia przebiegu trasy Via Baltica. Poseł pyta Jerzego Polaczka m.in. o to czy prawda jest, dotychczas na tzw. „białostocki” wariant trasy GDDKiA wydała niemal 200 mln zł i czy forsowanie przebiegu trasy przez Białystok może wiązać się z osobistymi interesami osób odpowiedzialnych za wybór wariantu.

Dyskryminowana czy nie?

cz pt, 10 marca 2006 08:45

O Via Baltica, planach rozbudowy dróg szybkiego ruchu oraz budowy obwodnic miast na terenie województwa rozmawia Wojewódzka Komisja Dialogu Społecznego. W rozmowach nie uczestniczą przedstawiciele samorządu Łomży, bo nikt ich nie zaprosił. Prezydent Jerzy Brzeziński jest oburzony i pisze, że „może to oznaczać kontynuację polityki poprzedniej administracji rządowej szczebla wojewódzkiego, której efektem jest pogłębiająca się marginalizacja regionu łomżyńskiego w województwie podlaskimi”. Jan Dobrzyński wojewoda podlaski i przewodniczący WKDS odpowiada, że Komisja na tym etapie z samorządowcami nie rozmawia. Sławomir Zgrzywa komentuje zaś że to skandal – „przedstawiciele Łomży powinni tam być i już” - mówi.

Wajrak o tunelu pod doliną Rospudy i Via Baltica

cz pt, 03 marca 2006 07:15

Adam Wajrak krytykuje decyzję ministra środowiska o zaprojektowaniu tunelu, który umożliwi przeprowadzenie obwodnicy Augustowa pod ziemią. Inwestycja bowiem, ma przebiegać przez dolinę Rospudy, która jest chroniona w ramach europejskiej sieci Natura 2000.

Via Baltica: dziesiątki wariantów

cz pt, 24 lutego 2006 13:09

Ponad 30 wariantów przebiegu trasy Via Baltica rozpatruje w tej chwili agencja Scott Wilson Kirkpatrick & Co.Ltd. Firma wygrała przetarg na opracowanie dokumentu pt. - „Strategia rozwoju I Pan-Europejskiego Korytarza Transportowego. Część I: korytarz drogowy” czyli tzw. strategiczną ocenę oddziaływania Via Baltica na środowisko. Wszystkie warianty dotyczą przebiegu trasy na odcinku od Warszawy do przejść granicznych z Litwą. Grubo ponad połowa z nich przebiega przez Łomżę, a pozostałe przez Białystok.

Amerykanie krytykują Polskę za białostocką Via Baltica

cz śr, 15 lutego 2006 06:22

Amerykańscy naukowcy z uniwersytetów Yale i Columbia krytykują Polskę za fatalne zarządzanie zasobami naturalnymi. W raporcie na temat środowiska nasz kraj otrzymał dwa punkty na 100 za ochronę dzikiej przyrody. „Zielona” Polska w rankingu 133 krajów zajęła dopiero 112. pozycję. Zdaniem naukowców o braku poszanowania dla przyrody w Polsce świadczą m.in.: plany budowy trasy Via Baltica, która ma przeciąć Biebrzański Park Narodowy, Puszczę Knyszyńską i Puszczę Augustowską.

Zieloni do KE: Czy Polsce grożą potężne kary finansowe za budowanie Via Batica przez Białystok?

cz cz, 26 stycznia 2006 16:40

Organizacje ekologiczne obawiają się, że Komisja Europejska może nałożyć na Polskę karę finansową nawet rzędu 200 tys euro dziennie za budowanie przez białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Via Baltica w wariancie przez Białystok. Zdaniem ekologów białostocka GDDKiA kontynuuje budowę trasy nawet pomimo decyzji Ministra Środowiska o wstrzymaniu realizacji fragmentów tej inwestycji w grudniu zeszłego roku. Tym samym GDDKiA może łamać unijną Dyrektywę Siedliskową, która określa specjalną procedurę dla podejmowania decyzji o inwestycjach mogących wpłynąć na obszary sieci Natura 2000. Dziś ekolodzy zapytali Komisję Europejską czy aby GDDKiA i Polska nie łamie tego prawa.

Via Baltica coraz bliżej Łomży?

cz pon, 12 grudnia 2005 14:17

Minister środowiska, prof. Jana Szyszko uchylił decyzje wydane przez byłego wojewodę podlaskiego Marka Strzalińskiego zezwalające na budowę trzech odcinków drogi Via Baltica w wariancie białostocki. Zdaniem ministra wydane tuż przed wyborami decyzje wojewody podlaskiego w sprawie inwestycji na drodze krajowej nr 8 – obwodnicy Augustowa, oraz odcinków Białystok – Katrynka i Święta Woda – Sochonie - są sprzeczne z prawem, bo planiści wytyczyli je na obszarach chronionych europejskiej sieci Natura 2000.

Czy zwycięży PRAWO?

cz śr, 07 grudnia 2005 23:12

Krajowa Komisja Ocen Oddziaływania na Środowisko nie wydała swojej opinii na temat podtrzymania bądź uchylenia decyzji wojewody podlaskiego zezwalających na realizację odcinków drogi S-8: obwodnicy Augustowa, oraz odcinkow Białystok – Katrynka i Święta Woda – Sochonie. Wydane tuż przed wyborami decyzje wojewody podlaskiego w sprawie inwestycji na drodze krajowej nr 8 są sprzeczne z prawem. Planiści wytyczyli inwestycje przez obszary chronione, co skutkuje obecnie opóźnieniem budowy obwodnic. Dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w Białymstoku Tadeusz Topczewski, chcąc ukryć rażące zaniedbania swojej instytucji w przygotowaniu inwestycji, o niepowodzenia ponownie oskarża ekologów i Ministerstwo Środowiska.

Będą blokady w sprawie Via Baltica?

cz pon, 05 grudnia 2005 06:14

Czy wojewoda złamał prawo, godząc się na budowę drogi Via Baltica - dziś ma ocenić Ministerstwo Ochrony Środowiska. Na pomoc wojewodzie ruszają samorządowcy - zapowiedzieli na dziś blokady dróg Dziś w Ministerstwie Ochrony Środowiska zbiera się Krajowa Komisja Ocen Oddziaływania na Środowisko. Od jej opinii będzie w dużym stopniu zależała decyzja ministra środowiska, czy buldożery wjadą w puszcze Augustowską i Knyszyńską jeszcze w grudniu. Komisja ma zająć się zastrzeżeniami, jakie do wrześniowej decyzji wojewody o budowie trzech odcinków Via Baltica zgłosiły organizacje broniące przyrody.

Obwodnice kolejny raz zablokowane przez GDDKiA

cz nie, 04 grudnia 2005 12:28

Wydane tuż przed wyborami decyzje wojewody podlaskiego w sprawie inwestycji na drodze krajowej nr 8 są sprzeczne z prawem. Planiści wytyczyli je przez obszary chronione, co skutkuje opóźnieniem budowy obwodnic. Tadeusz Topczewski, Dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w Białymstoku, chcąc ukryć rażące zaniedbania swojej instytucji w przygotowaniu inwestycji, o niepowodzenia oskarża ekologów i Ministerstwo Środowiska.

Białystok to nie Rzym – Via Baltica może ominąć to miasto

cz cz, 17 listopada 2005 15:55

„Białystok to nie Rzym, nie wszystkie drogi muszą prowadzić przez to miasto” - tak wiceprezydent Łomży Marcin Sroczyński skwitował argumentację Tadeusza Topczewskiego dyrektora białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad uzasadniającego, że dla przebiegu Via Baltica nie ma innej alternatywy niż przez Białystok. Sroczyński zdanie to wypowiedział publicznie w Białymstoku podczas międzynarodowej konferencji zorganizowana przez Europejski Komitet Społeczno-Ekonomiczny i niemiecką fundację Euronatur.

Bohater Europy „Time” za łomżyńskim wariantem Via Baltica

cz śr, 16 listopada 2005 22:36

Adam Wajrak znany dziennikarz za swoje działania a rzecz ochrony środowiska naturalnego został wyróżniony przez prestiżowy amerykański tygodnik „Time” tytułem Bohatera Europy. Podczas oficjalnej ceremonii rozdania nagród pojawił się ubrany w koszulkę: „Via Baltica - not this way” (Via Baltica – nie tędy droga). To główne hasło organizacji ekologicznych walczących o powstrzymanie, budowy kluczowego, dla przyrody fragmentu Via Baltica tzw. wariantu białostockiego.

Via Baltica - którędy droga?

cz wt, 11 października 2005 07:49

Niemal dwa miliony złotych będzie kosztowało opracowanie dokumentu, który ma wskazać, którędy przebiegnie Via Baltica. Dokument pt. - „Strategia rozwoju I Pan-Europejskiego Korytarza Transportowego. Część I: korytarz drogowy”, której integralną częścią będzie prognoza oddziaływania na trasy środowisko chcą wykonać dwie firmy: DHV POLSKA Sp. z o.o i Scott Wilson Kirkpatrick & Co.Ltd. Pierwsza z nich chce za to 1 mln 997 tys zł, druga jest nieco tańsza – jej cena to 1 mln 816 tys zł. Ekspertyza ma być gotowa do końca listopada 2006 roku.

Brudne chwyty GDDKiA

cz cz, 06 października 2005 17:25

Na fali tragedii jakie rozegrały się w ostatnich dniach na drogach Podlasia, dyrektor białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) rozpowszechnia nieprawdziwe informacje. Żerując na nieszczęściu ludzi ukrywa zaniedbania swojej instytucji w przygotowaniu inwestycji, a o niepowodzenia oskarża ekologów – twierdzą oburzone organizacje pozarządowe: Bankwatch, Greenpeace, Ogólnopolskie Towarzystwo Ochrony Ptaków, Pracownia na rzecz Wszystkich Istot i WWF.

Obietnice przedwyborcze – Via Baltica przez Łomżę

cz wt, 13 września 2005 08:57

Większość partii deklaruje wolę obrony najcenniejszych ekologicznie terenów województwa podlaskiego przed Via Balticą wynika z „EkoSprawdzianu” jaki przed wyborami partiom politycznym przeprowadzili ekolodzy. Pytanie o przebieg Via Baltica znalazło się wśród kilku jakie na początku sierpnia Greenpeace zadało 10-ciu najwyżej notowanym w sondażach partiom politycznym startujących w tegorocznych wyborach parlamentarnych. Za „łomżyńskim wariantem” trasy odpowiedziało się 7 z nich.

Przetarg na ocenę przebiegu Via Baltica do końca lipca - obwodnica Łomży w latach 2008-2010

cz pt, 08 lipca 2005 13:53

Przetarg na wykonanie strategicznej oceny przebiegu Via Baltica ma zostać ogłoszony przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) do końca lipca - poinformował w czwartek w Sejmie wiceminister infrastruktury Witold Górski. Ocena ma zbadać oddziaływanie na środowisko tej międzynarodowej drogi ekspresowej.

Marszałkowie: Via Baltica przez Białystok

cz cz, 07 lipca 2005 12:17

Zarząd Województwa Podlaskiego zwrócił się do ministra Jana Kurylczyka, pełnomocnika rządu ds. budowy dróg krajowych i autostrad z prośbą o wyjaśnienie kwestii ostatecznej decyzji przebiegu Via Baltiki. Marszałkowie są zdumieni powrotem do dyskusji którędy miałaby ta droga przebiegać. Ich zdaniem już dawno ustalono, że przez Białystok będzie najlepiej.

Radni Łomży: „Via Baltica” przez Łomżę

cz śr, 06 lipca 2005 16:56

Podczas dzisiejszego (06.07.2005) posiedzenia LII zwyczajnej sesji Rady Miejskiej radni Łomży po raz kolejny przyjęli stanowisko w sprawie przebiegu trasy Via Baltica. Chcą by droga przebniegałą przez Łomżę i Ostrołękę lub Ostrów Mazowiecką, bo "wybór jednego z tych wariantów wpłynie korzystnie na rozwój północnej części województwa podlaskiego i wschodniej części województwa Warmińsko – Mazurskiego."

„Via Baltica” niebezpieczna dla ludzi i śmiertelna dla łosi

cz wt, 05 lipca 2005 07:52

Osiem osób rannych i dwa łosie zabite – to efekt zderzenia się dwóch samochodów z tymi zwierzętami w województwie podlaskim. Dwa wypadki z udziałem łosi zdarzyły się w przeciągu dwóch ostatnich dni na trasie, którą według wariantu białostockiego miałaby przebiegać Via Baltica.

A Kurylczyk swoje...

cz wt, 28 czerwca 2005 18:38

W sprawie Via Baltiki "zostanie zlecone opracowanie kilku wariantów i wybrany będzie wariant najbardziej optymalny z punktu widzenia kosztów i ochrony środowiska" - zapowiada wiceministr infrastruktury Jan Kurylczyk. Niemniej jak dodaje - Białystok nie może być omijany przez ważne drogi w kraju, dlatego powstaje droga Warszawa-Białystok i będzie ona połączona z siecią innych dróg, w tym z Via Baltica.

« · «« · 20 · 21 · 22 · 23 · 24 · 25 · 26 · 27 · 28 · 29 · »» · »
 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę