S61 czeka na naprawę i stacje benzynowe
Strabag ma przedłożyć propozycję programu naprawczego pęknięć na zrealizowanym odcinku S61, a ORLEN przygotowuje się do budowy stacji paliw z gastronomią.
Budują most na Narwi
Dogodne warunki atmosferyczne sprzyjają pracom przy budowie obwodnicy Łomży w ciągu drogi S61. Wykonawca zakończył wzmacnianie podłoża pod przyszły most, trwają prace ziemne, ale największy postęp widać w budowanym węźle Łomża Zachód, którym zgodnie z harmonogramem powinniśmy pojechać już w połowie 2023 roku.
Kolejny odcinek Via Baltica udostępniony kierowcom
Kierowcy mogą już korzystać z 24-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S61 Suwałki - Budzisko (granica polsko-litewska). Oddany do ruchu dziś 22 grudnia 2022 r. fragment S61 został zrealizowany w ramach międzynarodowego szlaku transportowego Via Baltica.
Wady nawierzchni na S61
W ramach corocznego przeglądu gwarancyjnego drogi ekspresowej S61 na odcinku Kolno - Stawiski GDDKiA stwierdziła wady nawierzchni betonowej wymagające weryfikacji. Wspólnie z wykonawcą dyrekcja prowadzi szczegółowe badania techniczne. Liczy, że sondowanie, odwierty i pomiary pozwolą znaleźć przyczynę tego stanu rzeczy.
„Salomonowe” rozwiązanie dla Kisielnicy?
Jak rozwiązać kwestię TIR-ów zjeżdżających z S61 i jadących przez wieś w stronę Łomży dyskutowali samorządowcy i przedstawiciele białostockiego oddziału GDDKiA przed remizą w Kisielnicy. Tu, na zaproszenie przewodniczącego Rady Gminy Piątnica i tutejszego radnego Krzysztofa Webera, odbyło wyczekiwane spotkanie mieszkańców z zarządcą drogi.
Za rok ekspresową Via Baltica dojedziemy do Warszawy?
Trwają intensywne prace na kluczowym odcinku Via Baltica, który dla ruchu udostępniony ma być w 4 kwartale przyszłego roku. Na 160 hektarach powstaje największy w regionie węzeł komunikacyjny, który połączy S61 z S8, co bezkolizyjnie pozwoli przejechać z Łomży do Warszawy.
Via Baltica zmienia kierunek strumienia pojazdów
Pod Ełkiem oddano dziś do użytku kolejny 23,3 km odcinek drogi ekspresowej S61. Przy okazji o prawie 30 kilometrów skraca się korytarz dla pojazdów osobowych z krajów nadbałtyckich, bo ciężarówki jadą na razie jak do tej pory.
GDDKiA zapowiada otwarcie kolejnego odcinka S61
W pierwszej połowie września udostępnimy do ruchu drugi z trzech fragmentów Via Baltica w woj. warmińsko-mazurskim – informuje GDDKiA. To odcinek od końca obwodnicy Szczuczyna do węzła Ełk Południe o długości 23,3 km. Oddanie do ruchu związane jest z zakończeniem przebudowy ronda w Ełku.
Zamkną zjazd na Łomżę w Ostrowi Mazowieckiej
W najbliższy wtorek, 9 sierpnia, zostanie ostatecznie zamknięty obecny węzeł Ostrów Mazowiecka Północ. Czasowo jego rolę przejmie węzeł Ostrów Mazowiecka Południe, a docelowo – po zakończeniu realizacji całego odcinka S61 – nowy węzeł Ostrów Mazowiecka Północ, powstający na skrzyżowaniu S8 i S61 – informuje GDDKiA. Tym samym zmieni się zjazd na Łomżę.
Zwaloryzowano kontrakt na budowę kluczowego odcinka Via Baltica
GDDKiA podpisała dziś (29.07) z firmą Polaqua umowę waloryzacyjną realizowanego kontraktu na budowę odcinka S61 między węzłami Podborze - Śniadowo. Z przekazanych informacji wynika, że w sumie takich aneksów na powstające drogi w Polsce podpisano już 50.
Stacje paliw z ładowaniem elektryków powstaną przy S61 pod Łomżą
PKN Orlen na terenie MOP-ów Chomentowo Wschód i Chomentowo Zachód pod Łomża pobuduje stacje paliw, a nawet motel. Trwa także postępowanie do wyłonienia dzierżawców na pozostałych MOP-ach przy S61.
Koparki na obwodnicy Łomży
Pierwsze koparki na trasie obwodnicy Łomży pojawiły się na początku lipca. Teraz widać zgarnianą ziemię i pewne ciągi odhumusowanego gruntu. - Budujemy drogi techniczne. To proces przygotowawczy przed pracami na ciągu głównym – wyjaśnia Stanisław Semrau z firmy Intercor.
Odcinek S61 Podborze – Śniadowo z unijnym dofinansowaniem
Trwają prace na kluczowym odcinku Via Baltica: Podborze – Śniadowo, w tym na węźle Podborze, który połączy dwie drogi ekspresowe S8 i S61. Całkowita wartość inwestycji wynosi 966,4 mln zł, a teraz GDDKiA informuje o dofinansowaniu unijnym w kwocie 331,5 mln zł.
Brak maszyn budowlanych na obwodnicy Łomży
Co z obwodnicą Łomży? Dlaczego mimo podpisania umowy ciągnie nic się nie dzieje – pytają Czytelnicy 4lomza.pl. GDDKiA uspokaja, że trwają teraz prace przygotowawcze, a roboty ruszą pod koniec roku.
Petycja w sprawie zmiany przebiegu ekspresówki S16, aby ominąć Mazury i Biebrzański Park Narodowy złożona
10 czerwca 2022 roku organizacje społeczne: Fundacja dla Biebrzy, Fundacja Greenmind i Stowarzyszenie na rzecz ochrony krajobrazu kulturowego Mazur „Sadyba” złożyły do Rady Ministrów, ministerstw i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad petycję w sprawie zmiany przebiegu planowanej drogi krajowej nr S16. Wraz z petycją decydentom przekazano „Studium sieciowego przebiegu Via Carpatia i S16 w północno-wschodniej Polsce”.
Za wąska obwodnica Łomży?
Mimo, że nie widać jeszcze maszyn budowlanych na brakującym odcinku obwodnicy Łomży, to w perspektywie wielu lat, ta oczekiwana droga może okazać się za wąska. Taki wniosek płynie z prognozy ruchu przygotowanego przez mgr. inż. Jana Jakiela. Nasuwa się pytanie: Czy budowa linii kolejowej może temu zaradzić?
Droga S16 przez Biebrzański Park Narodowy i Mazury nie ma uzasadnienia
Wyniki „Studium sieciowego przebiegu Via Carpatia i S16 w północno-wschodniej Polsce” opracowanego na zlecenie Fundacji dla Biebrzy miażdżą uzasadnienie budowy drogi ekspresowej S16 przez Biebrzański Park Narodowy i Krainę Wielkich Jezior Mazurskich. Droga powinna powstać w korytarzu omijającym te obszary od zachodu – podsumowuje Fundacja.
Firma Intercor dokończy obwodnicę Łomży
Za 713,4 mln zł firma Intercor dokończy budowę ostatniego 13-kilometrowego odcinka obwodnicy Łomży. W połowie 2024 r. trasa ma być przejezdna, a ukończona w 2025 r.
Fragment obwodnicy Łomży gotowy … i co z tego
Trasa S61 między węzłami Łomża Południe - Łomża Zachód choć jest już gotowa, pozostaje wyłączona z ruchu. Wynika to z tego, że droga kończy się w polu, a węzeł Łomża Zachód, który pozwoliłby na zjazd z nowo wybudowanej drogi, jest w kolejnym zadaniu.
Prace na najważniejszym odcinku Via Baltica
Prace ziemne oraz przy obiektach inżynieryjnych można zobaczyć na kluczowym odcinku trasy S61. Firma Polaqua za 750 mln zł buduje 19-kilometrowy odcinek między węzłami Śniadowo i Podborze, łączący Via Baltica z S8.