Przejdź do treści Przejdź do menu
poniedziałek, 22 lipca 2024 napisz DONOS@

Obwodnica Łomży ma być po zachodniej stronie. Już ostatecznie.

cz pt, 02 grudnia 2011 08:58

Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie, po przeanalizowaniu materiałów uzupełniających, postanowiła ostatecznie rekomendować przebieg drogi ekspresowej S 61 od obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej do obwodnicy Szczuczyna według wariantu 1 – podaje Rafał Malinowski rzecznik prasowy białostockiego oddziału GDDKiA. To oznacza, że drogowcy ostatecznie potwierdzają, że obwodnicę Łomży chcą wybudować po zachodniej stronie miasta.

Bruksela zatwierdza Via Balticę przez Łomżę

cz so, 22 października 2011 22:44

Według przedstawionej kilka dni temu przez Komisję Europejską propozycji przebiegu unijnych korytarzy transportowych, Via Baltica przebiega przez Łomżę. Jak podała Gazeta Wyborcza Komisja potwierdza przebieg szlaku, przyjęty w 2009 roku przez polski rząd.

Via Baltica w rezerwie

cz pon, 19 września 2011 14:09

Wszystko wskazuje na to, że Via Baltica, czyli międzynarodowa, ekspresowa droga przez Łomżę nie powstanie szybko. Dotychczas oficjalnie mówiono, że ma być wybudowana w nowej perspektywie finansowej, czyli w latach 2014-2020. Okazuje, że wcale nie jest to pewne. Z pisma Ministerstwa Infrastruktury do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, do którego dotarła „Gazeta Wyborcza” wynika, że Via Baltica jest w planach ale rezerwowych, a rezerwowe inwestycje powstaną dopiero „w przypadku otrzymania większych środków” z nowego budżetu UE.

Via Baltica dopiero za 15 lat?

cz wt, 21 czerwca 2011 11:30

Rząd zamierza ograniczyć inwestycje drogowe i w latach 2014-20 wybudować zaledwie 616 km dróg ekspresowych - wynika z planów, do których dotarła „Gazeta Wyborcza”. Via Baltica przez Łomżę ma powstać nie do 2020 roku, a jeszcze sześć lat później.

Via Baltica musi iść przez Białystok, bo chce być metropolią

cz pt, 18 marca 2011 10:48

„Jako problem szczególny UMP zgłasza konieczność połączenia Via Baltica z Via Carpathia. Obydwie te drogi muszą przechodzić przez Białystok. Jest to niezbędne dla budowania Białegostoku jako metropolii.” To fragment przyjętego w środę stanowiska Unii Metropolii Polskich, czyli 12 największych miast w tym Białegostoku, w sprawie rządowego projektu Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju. Dokument ten mówi, że Via Baltica w przebiegu przez Łomżę ma zostać zbudowana do 2020 roku. Prezydent Białegostoku mówi, że stanowisko UMP nie jest wystąpieniem przeciw Łomży.

Fragment Via Baltica zaprojektuje i zbuduje Budimex

cz śr, 09 lutego 2011 22:43

13-kilometrowy, dwujezdniowy fragment obwodnicy Augustowa ma być jednym z pierwszych wybudowanych odcinków drogi ekspresowej S 61, czyli Via Baltica. Generalne Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała najkorzystniejszą ofertę jaka wpłynęła w ogłoszonym przetargu na zaprojektowanie i zbudowania obwodnicy tego miasta. Za 659,27 mln zł inwestycję w systemie „Projektuj i Buduj” zrealizować ma Budimex SA.

Via Baltica minie Łomżę z zachodu...

cz pon, 07 lutego 2011 13:39

- Raport środowiskowy opracowany dla planowanej drogi ekspresowej S-61 (Via Baltica) jako korzystniejszy wskazuje tzw. wariant pierwszy – mówi Rafał Malinowski, rzecznik prasowy białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Opracowany przez firmę Tebodin raport środowiskowy, to brakujące ogniowo do dokumentacji na podstawie której wybrany będzie jeden z czterech przygotowanych wariantów szczegółowych przebiegu Via Baltica. Wariant I zakłada budowę drogi z obwodnicą Łomży po zachodniej stronie miasta.

Nie chcą aby Via Baltica biegła przez Łomżę?

cz pt, 01 października 2010 15:49

Grupa „białostockich” posłów PiS chce ponownie zmienić przebieg trasy Via Baltica z wariantu łomżyńskiego na białostocki? Tak wynika z interpelacji z jaką sześciu posłów partii wstąpiło do premiera. W podsumowaniu postulują poddanie „ocenie pod względem funkcjonalnym i ekonomicznym przez niezależnych ekspertów układu drogowego w woj. podlaskim” jaki powstał po zmianie jesienią ubiegłego roku rozporządzenia w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych, które wytycza S61 czyli Via Baltica przez Łomżę.

Spotkania informacyjne w sprawie Via Baltica

cz śr, 07 lipca 2010 15:56

Ruszają pierwsze konsultacje społeczne w związku z planowaniem przebiegu Via Baltica, czyli nowej drogi ekspresowej S-61 na odcinku Ostrów Mazowiecka – Łomża – Szczuczyn. Droga ta została wprowadzona do krajowej sieci dróg ekspresowych jesienią ubiegłego roku. - Według wstępnych materiałów droga ekspresowa S-61 w znacznym stopniu przebiegać ma zupełnie nowym śladem – podaje Rafał Malinowski, rzecznik prasowy białostockiego oddziału GDDKiA.

Via Baltica będzie się budować...

cz cz, 20 maja 2010 06:47

Obwodnice Stawisk, Szczuczyna, a teraz także częściowo Augustowa to fragmenty „łomżyńskiej” Via Baltica które mają szansę powstać jako pierwsze. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad szuka właśnie ich projektantów, a w przypadku obwodnicy Augustowa także wykonawcy robót budowlanych. Łącznie w tych trzech częściach w latach 2013 - 2014 powinniśmy zyskać niemal 30 km Via Baltica.

Ekologiczny Nobel i 150 tys. USD - dla Polki znad Biebrzy

cz pon, 19 kwietnia 2010 09:14

Małgorzata Górska z Trzciannego na skraju biebrzańskich bagien, odebrała w San Francisco nagrodę Fundacji Goldmanów, zwaną „Ekologicznym Noblem” - poinformowała „Gazeta Wyborcza”. Uhonorowano ja za kampanię na rzecz ocalenia Doliny Rospudy przed planami budowy drogi międzynarodowej Via Baltica.

DŚU „naszej” Via Baltica za 4 mln zł...

cz śr, 24 marca 2010 06:34

Niemal cztery miliony złotych ma kosztować opracowanie dokumentacji projektowej do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na budowę Via Baltica na odcinku od Ostrwi Mazowieckiej przez Łomżę po Szczuczyn. Zlecenia nie dostanie ubiegające się o nie konsorcjum Scott Wilson, którego opracowanie sprzed dwóch lat doprowadziło do zmiany przebiegu Via Baltica z wariantu „białostockiego” na „łomżyński”, bo - jak podaje GDDKiA – zaproponowana przez konsorcjum cena była niemal dwa razy wyższa od wybranej oferty.

Już planują Via Baltica przez Łomżę...

cz pt, 12 lutego 2010 13:19

Wczoraj w siedzibie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Białymstoku otworzono oferty na opracowanie dokumentacji projektowej do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) na budowę drogi ekspresowej S – 61 (Via Baltica) na odcinku Ostrów Mazowiecka - Łomża - Stawiski – Szczuczyn. - Sądzę, że dokumenty te będziemy mieć pod koniec listopada tego roku – mówił Jerzy Doroszkiewicz, dyrektor białostockiego oddziału GDDKiA. Z przedstawionego przez Doroszkiewicza harmonogramu wynika, że faktyczna budowa obwodnicy Łomży będącej w ciągu Via Baltica – jeśli będą pieniądze – mogłaby rozpocząć się w drugiej połowie 2013 roku. Wcześniej drogowcy planują budowę obwodnic Stawisk i Szczuczyna, bo ich finansowanie zapisane jest w Programie Operacyjnym Rozwój Polski Wschodniej.

Zabrali z S-8, ale nie wpisali S-61

cz cz, 04 lutego 2010 09:49

Projekt „Budowa/Przebudowa drogi ekspresowej S8, odcinek Białystok – granica państwa” wypadł z listy projektów kluczowych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zgodnie z uzasadnieniem zmian w październikowym rozporządzeniu rządu dotyczącym sieci dróg ekspresowych właśnie za te pieniądze miała być budowana droga ekspresowa S-61 czyli Via Baltica. Na razie jednak na liście projektów kluczowych POIS nie ma budowy S-61.

Obwodnica Augustowa będzie częścią Via Baltica przez Łomżę

cz śr, 30 grudnia 2009 07:18

„Papierowa” decyzja (rozporządzenie RM z 20 października 2009 roku) o budowie Via Baltica przez Łomżę powoli się materializuje. Pierwszym wymiernym tego przykładem jest „decyzja środowiskowa” wydana wczoraj przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Białymstoku w sprawie przebiegu obwodnicy Augustowa. Decyzja, która opatrzona jest rygorem natychmiastowej wykonalności, wyznacza przebieg obwodnicy w wariancie IIIA czyli z dala od chronionych torfowisk i jako część biegnącego przez Łomżę transeuropejskiego korytarza transportowego Via Baltica.

Zbudują Via Baltica w 10 lat?

cz wt, 17 listopada 2009 11:54

Zakończenie budowy Via Baltica od Warszawy od przejścia granicznego w Budzisku ma nastąpić do 2020 roku. Taki czas realizacji ekspresowej drogi przez Łomżę wskazał Minister Infrastruktury Cezary Grabarczyk, w pisemnej odpowiedzi udzielonej na pytanie posła Lecha Kołakowskiego.

Łomża już jest na szlaku Via Baltica

cz śr, 21 października 2009 06:31

Podczas wtorkowego posiedzenia Rada Ministrów przyjęła rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych. Decyzja rządu kończy prace dotyczące wyznaczenia optymalnego wariantu przebiegu trasy Via Baltica w Polsce, zapoczątkowane w 2005 roku. Międzynarodowa trasa przebiega po śladzie: Budzisko - Suwałki - Raczki - Ełk - Szczuczyn - Stawiski - Łomża – Ostrów Mazowiecka - Wyszków – Radzymin – Warszawa.

Na szlaku...

cz pt, 04 września 2009 12:08

Zdaniem rządowych ekspertów w 2025 roku przez Łomżę będzie przebiegał jeden z trzech głównych szlaków tranzytowych w Polsce. Mapa prezentowana obok pochodzi z raportu „Polska 2030” . Celem dokumentu „jest wskazanie nowej busoli rozwoju kraju”.

Sejmik Podlaskiego: Ekspresówki Via Białystok...

cz pon, 31 sierpnia 2009 18:30

Nie zmieniajcie przebiegu dróg ekspresowych, a Via Baltica przez Łomżę to mrzonki i jak rząd chce ją sobie budować to niech buduje – tak najkrócej można podsumować przyjęte dziś przez Sejmik Województwa Podlaskiego stanowisko, i towarzysząca mu dyskusję, w sprawie projektu rozporządzenia rządu zmierzającego do zmiany sieci dróg ekspresowych w województwie. Co prawda nikt nie mówił, że droga przez Łomżę jest niepotrzebna, ale w przyjętym stanowisku pojawia się ona dopiero w uzasadnieniu jako „uzupełnienie dotychczas przygotowywanej i realizowanej sieci dróg ekspresowych”. Przeciwko takiemu traktowaniu sprawy przeciwstawiali się radni z Łomży Jacek Piorunek i Marek Olbryś. Ten drugi, odpowiadając na zarzuty, że Łomża znowu się buntuje zamiast integrować, podkreślał że nie ma żadnego stanowiska Sejmiku, ani wspólnego stanowiska podlaskich parlamentarzystów, w sprawie przebiegu przez Łomżę drogi ekspresowej.

POdarowali nam Via Baltica...?

cz wt, 25 sierpnia 2009 17:41

„To jest los na loterii. Teraz warto aby środowiska w Łomży zastanowiły się jak tę szansę wykorzystać.” Tak poseł Robert Tyszkiewicz mówił o projekcie rozporządzenia rządu zmieniającego przebieg dróg ekspresowych w Polsce, w którym zapisano, że Via Baltica poprowadzi przez Łomżę. - To jest gigantyczna inwestycja. W jakim czasie i jak ona zostanie zrealizowana tego nikt nie wie – odpowiadał oburzony Tyszkiewicz, gdy po jego stwierdzeniu, że „dla budowy „Via Carpatia” będzie powołana specjalna spółka”, zapytaliśmy czy wie coś o stworzeniu podobnej spółki aby wybudowano Via Baltica. Zdaniem posła projekt rozporządzenia „to kompromis dobry dla wszystkich”, a pytania o łomżyńską cenę tego kompromisu, to przejaw „malkontenctwa niektórych mediów”.

« · «« · 18 · 19 · 20 · 21 · 22 · 23 · 24 · 25 · 26 · 27 · »» · »
 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę