Ogłoszono drugi przetarg na obwodnicę Łomży
GDDKiA ogłosiła dzisiaj drugi już przetarg na wybudowanie brakującej części obwodnicy Łomży. Chodzi o 13-kilometrowy odcinek od węzła Zachód do węzła Kolno z kilometrowym mostem przez Narew. To z tego odcinka, w połowie maja, wyrzucona została firma TOTO.
Ruch samochodów na kolejnym odcinku S61: Stawiski – Szczuczyn
We wtorkowe południe pojazdy poruszające się DK61 zostały przekierowane na S61. To techniczna zmiana organizacji ruchu w związku z kolejnym etapem prac. Będzie tam obowiązywało ograniczenie prędkości do 70 km/h – informuje GDDKiA.
Google nie widzi Via Baltiki?
Już tydzień mija od oficjalnego otwarcia pierwszego łomżyńskiego odcinka Via Baltica. Możemy jeździć między węzłem Łomża południe, a węzłem Śniadowo. Sporo jednak pojazdów kierując się nawigacją omija ten fragment bardzo dobrej drogi, ponieważ do dziś nie wszystkie mapy kierują na tę drogę. Sprawdziliśmy.
Drogą S61 Via Baltica (17 km) można jechać do Warszawy
- Udała się ta droga – mówił Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa podczas oficjalnego otwarcia 17 km. odcinka S61 między węzłem Śniadowo, a węzłem Łomża południe. - Ta droga otworzy region, po części, komunikacyjnie wykluczony. To droga bezpieczna, to droga przewidywalna, to droga komfortowa. Droga, która jest symbolem możliwości inżynierów w XXI wieku. Mamy olbrzymią satysfakcję, że w Polsce buduje się najnowocześniejsze drogi na świecie, stosując najnowocześniejsze technologie – napawał się walorami inwestycji minister.
Wreszcie pojedziemy Via Balticą (fragmentem)
W środę, 14. lipca 2021 roku przed południem, GDDKiA otworzy pierwszy z łomżyńskich odcinków międzynarodowego korytarza transportowego łączącego kraje bałtyckie z zachodnią Europą - Via Baltica. Jutro pojedziemy 17 km. odcinkiem od węzła Śniadowo do węzła Łomża Południe.
Pojedziemy fragmentem Via Baltica do Warszawy
W nadchodzącym tygodniu, po prawie dwóch latach od rozpoczęcia prac zostanie oddany do użytku pierwszy łomżyński odcinek Via Baltica. Pojedziemy około 17-kilometrową trasą, od węzła Śniadowo do węzła Łomża Zachód.
Jak połączyć Via Balticę i Via Carpatię?
Dyrektor GDDKiA w Białymstoku Wojciech Borzuchowski poinformował we wtorek, że w marcu 2022 r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podejmie decyzję o wyborze wariantu łącznika między drogami Via Baltica i Via Carpatia na Podlasiu.
W czerwcu nowy przetarg na obwodnicę Łomży
„Po przeprowadzeniu inwentaryzacji i opracowaniu dokumentów przetargowych, jeszcze w czerwcu tego roku ogłosimy nowy przetarg. Podpisanie umowy z nowym Wykonawcą planowane jest na I kwartał 2022 r.” - czytamy w nadesłanym komunikacie GDDKiA.
TOTO wyrzucone z budowy obwodnicy Łomży
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad powiadomiła w piątek 14. maja o odstąpieniu z winy wykonawcy - firmy TOTO, od umowy na realizację drogi ekspresowej S61 na odcinku pomiędzy węzłami Łomża Zachód i Kolno, czyli najistotniejszego fragmentu obwodnicy Łomży. Jeszcze w tym roku ma być ogłoszony nowy przetarg.
Infrastruktura ma być zgodna z unijnym prawem ochrony środowiska
„Od początku marca nie powinny być wydawane zezwolenia na budowę ani rozpoczynane roboty w projektach dofinansowywanych z UE, jeśli zaskarżona została ich zgodność z unijnym prawem ochrony środowiska” - o takim zaleceniu pisze dzisiejsza Rzeczpospolita jaki miał ogłosić inwestorom minister finansów, funduszy i polityki regionalnej Tadeusz Kościński.
Via Carpatia i S16 przez Łomżę?
„Apelujemy, aby do dalszych analiz włączyć także zachodni wariant alternatywny w korytarzu Łomża – Zambrów – Bielsk Podlaski” - wnioskuje Fundacja dla Biebrzy na temat przebiegu drogi ekspresowej Via Carpatia w województwie podlaskim.
Zaczną otwierać etapami Via Baltica
- Planujemy oddać do użytku (w 2021 roku - dop. red) 6 odcinków Via Baltica, 4 po stronie woj. podlaskiego i 2 na terenie województwa warmińsko-mazurskiego – mówił podczas wizyty na budowie S61 Via Baltica wiceminister infrastruktury Rafał Weber. - Kolejne 4 w roku 2022 i ostatnie 2 w roku 2023. Tak że za dwa lata trasa Via Baltica będzie łączyła Polskę centralną poprzez Podlasie i województwo warmińsko-mazurskie z naszymi sąsiadami z Litwy.
Wypadek na budowie Via Baltiki
62-letni mężczyzna zginął przy budowie drogi S61 Via Baltica. Operator spycharki wjechał na rozlewisko i zaczął tonąć. Do zdarzenia doszło we wtorek w Śniepie w województwie warmińsko-mazurskim.
Via Balticą do Warszawy już za 4 miesiące?
To możliwe - wyjaśnia inżynier realizujący duże inwestycje infrastrukturalne. GDDKiA właśnie negocjuje z wykonawcą zadania nr 3 łomżyńskiej części Via Baltica, aby ten umożliwił wjazd na odcinek ekspresowej drogi S61 między węzłem Łomża Południe, a węzłem Śniadowo.
Budują Via Balticę
Ponad 1,2 mld zł wydała w 2020 roku GDDKiA na budowę trasy szybkiego ruchu Via Baltica w okolicach Łomży. GDDKiA na koniec roku podsumowała swoje główne inwestycje drogowe w regionie.
Tną drzewa pod obwodnicę Łomży
Geodeci mierzą, a drwale tną drzewo. Na obwodnicy Łomży zaczęły się już pierwsze prace. 27-go listopada GDDKiA przekazała plac budowy firmie TOTO S.p.A, która ma wybudować drogę ekspresową S61 Via Baltica na odcinku od węzła „Łomża Zachód” do węzła „Kolno”, łącznie z budową mostu przez Narew.
Wojewoda wydał ZRID na obwodnicę Łomży z mostem
Wojewoda podlaski Bohdan Paszkowski podpisał dziś decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej zadania nr 4 łomżyńskiej części Via Baltica. Obejmuje ona budowę drogi ekspresowej S61 na odcinku od węzła „Łomża Zachód” do węzła „Kolno”, łącznie z budową mostu przez Narew.
Mieszkańcy Biebrzy nie chcą przecinania jej na pół
Unikatowe ekosystemy Biebrzańskiego Parku Narodowego zagrożone są budową drogi S16 - przestrzega Fundacja dla Biebrzy. Właśnie trwają „hybrydowe” konsultacje w sprawie budowy drogi S16.
Na kolejnym odcinku Via Baltica ruszają prace budowlane
Konsorcjum firm Trakcja PRKiI SA, Mostostal Warszawa SA oraz Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów Sp. z o.o. pod koniec września uzyskało decyzję ZRID i na ostatnim odcinku w województwie warmińsko-mazurskim S61 Ełk Południe - Wysokie rozpoczął prace przygotowawcze i odhumusowanie terenu. Odcinek, zgodnie z harmonogramem ma być skończony w 2022 r.
Postęp prac na S61 Via Baltica
Droga ekspresowa S61 jest głównym fragmentem polskiego odcinka międzynarodowego korytarza transportowego Via Baltica, łączącego kraje nadbałtyckie z zachodnią Europą. Realizacja kontraktów przebiega zgodnie z harmonogramem - informuje GDDKiA. Na terenie Polski długość realizowanej drogi Via Baltica czyli S61 wynosi 214 km. Na większości podlaskich odcinków prace są już prowadzone, a jedynie na dwóch trwa jeszcze procedura wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).